...παλιές φωτογραφίες στο τέλος κάτω-κάτω...

Ναι η όχι στο Ζηρό για κυνήγι...από σχόλιο 29-8-2012

Πάντως η εναντίωση στο κυνήγι γενικά και αόριστα και μάλιστα όταν αυτή περιβάλλεται από ένα πρίσμα "αστικής" κουλτούρας και άρα πλήρους άγνοιας μόνο ως υπεύθυνη στάση για το περιβάλλον δε μπορεί να νοηθεί.

Δεν τίθεται βέβαια υπό συζήτηση το αν πρέπει να τηρούνται οι διατάξεις σχετικά με τοπικές απαγορεύσεις ή η κυνηγετική νομοθεσία συλλήβδην, αυτό είναι δεδομένο και οι ίδιοι οι κυνηγοί είναι αυτοί που μεριμνούν για την πάταξη οποιασδήποτε μορφής λαθροθηρίας, μέσω της θηροφυλακής και μάλιστα όταν οι ίδιες οι κυνηγετικές ομοσπονδίες εγκαλούν τους παραβάτες με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να παραπέμπονται στα ποινικά δικαστήρια.

Ο σεβασμός στη φύση που λέτε ότι διδάσκουν κάποιοι απασχολούμενοι στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, είναι της λογικής "να απαγορευτεί το κυνήγι"; Για ποιον ακριβώς λόγο απαιτούν οι συγκεκριμένοι απαγόρευση κυνηγιού; Επειδή είναι ... très banal;
Ενδεχομένως δηλαδή στα μάτια ορισμένων να είναι όντως μία δραστηριότητα που δεν αρέσει και φυσικά αυτό αποτελεί δικαίωμα του καθενός. Από το να σε απωθεί αισθητικά όμως μία δραστηριότητα, μέχρι το να απαιτείς και να αγωνίζεσαι για την απαγόρευσή της, υπάρχει ένα λογικό χάος.
Πριν λοιπόν φροντίσουμε να επιτεθούμε στο κυνήγι επειδή στο δικό μας (ημιμαθές) μυαλό είναι μία βάρβαρη ενασχόληση για άξεστους και όλα αυτά τα ευαίσθητα, καλό θα είναι να μάθουμε τι μπορεί να προσφέρει στο ίδιο το περιβάλλον και κυρίως τι επιπτώσεις έχει η μη άσκησή του.
Τα ζητήματα αυτά μπορούν να απαντηθούν με την προϋπόθεση ότι ξέρουμε για τι ακριβώς μιλάμε. Επομένως οι συνηθισμένες απαντήσεις τύπου "δεν προσφέρει κάτι γιατί η ίδια η φύση τα έχει ρυθμίσει ώστε να μη χρειάζεται κανένας εξωγενής παράγοντας" δεν γίνονται δεκτές.
Για τον εξής απλό λόγο: Ο άνθρωπος είναι μέρος της φύσης και όχι εξωγενής παράγοντας. Και όταν λέμε μέρος της, δεν εννοούμε τον ταξιδιώτη που βγάζει φωτογραφίες σε μία πλαγιά, αλλά τον άνθρωπο-κυνηγό.
Επιπλέον, ας δεχτούμε ότι η Ελλάδα είναι τρίτος κόσμος, ότι ο πολιτισμός εγκατέλειψε μία για πάντα αυτή τη γωνιά της γης αφού πρώτα την επέλεξε για να ανθίσει... Εκεί στις πολιτισμένες χώρες της δύσης άραγε πως τους διέφυγε και επέτρεψαν το κυνήγι; Μήπως ορισμένοι σοβαροί επιστήμονες το επέβαλλαν ως δραστηριότητα έχουσα ρυθμιστικό ρόλο σε αυτό που αποκαλούμε "κύκλο της φύσης" ;
Δύο απλά παραδείγματα θα παραθέσω για να καταδείξω το τελευταίο. Αρχικά την περίπτωση του αγριόχοιρου. Όχι αυτού που μεγαλώνει σε φάρμες για να μας πουλάνε κρέας αγριογούρουνου στα σούπερ μάρκετ. Του πραγματικά άγριου χοίρου. Μην τρομάζετε, δεν απειλείται με εξαφάνιση. Αντιθέτως ο αριθμός τους είναι πολύ μεγάλος και με τεράστια εξάπλωση ανά την Ελλάδα. Πρόκειται για ένα είδος που δεν θηρεύεται από άλλα ζώα. Επίσης πρόκειται για ένα είδος που προξενεί καταστροφές. Πολλές καταστροφές σε καλλιέργειες (ιδίως καλαμπόκια). Με τη λογική του "να σταματήσει το κυνήγι" οι αγριόχοιροι δεν θα είχαν αφήσει τίποτε όρθιο στα χωράφια. Εδώ ακριβώς υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας που μέσω του κυνηγιού κρατάει τον πληθυσμό αυτού του είδους σε επίπεδα που μπορεί και η φύση "να σηκώσει".
Από την άλλη πλευρά είναι η αλεπού. Το είδος αυτό έχει αρχίσει να μειώνεται σε αξιοσημείωτο βαθμό από τη Μακεδονία. Ο λόγος, είναι η μη θήρευσή της. Πριν κάποιους μήνες εμφανίστηκε λύσσα σε κάποια άτομα του είδους στα Σκόπια. Το γεγονός ότι κανείς δεν θηρεύει την αλεπού, οδήγησε το συγκεκριμένο είδος στην ανάπτυξη τεράστιων πληθυσμών με αποτέλεσμα την πολύ εύκολη μετάδοση της λύσσας από το ένα άτομο στο άλλο. Αν όπως και παλαιότερα υπήρχαν κίνητρα για κυνήγι αλεπούς, τα άρρωστα άτομα του πληθυσμού της θα είχαν θηρευτεί πρώτα (λόγω μειωμένων αντιστάσεων και δυνάμεων) με αποτέλεσμα η ως άνω κατάσταση να είχε περιοριστεί με έναν εντελώς φυσιολογικό τρόπο.
Ψυχραιμία με λίγα λόγια... κι αν θέλουμε να είμαστε οπωσδήποτε ενάντια στο κυνήγι, τουλάχιστον ας μην έχουμε καμία ψευδαίσθηση ότι τασσόμαστε στο πλευρό της φύσης και του περιβάλλοντος.
Σταύρος Γεωρσπύρος

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΕΘΝΙΚΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ
Το Δ.Σ. του Εθνικού Φιλιππιάδας
ανακοινώνει την απόκτηση των εξής ποδοσφαιριστών:
1. Αλέκος Μπούρμπος, μέσος από τον Π.Α.Ο.Κρουσώνα ο οποίος επιστρέφει στην ομάδα μετά από 6 μήνες απουσίας
2. Μάξι Γιάτσε, επιθετικός από τον Πίνδο Κόνιτσας όπου ήταν πρώτος σκόρερ για την περσινή χρονιά
3. Άγγελος Θεοδώρου (21-1-1994), αριστεροπόδαρος μέσος από την Π.Α.Ε. Παναιτωλικός
4.Σταύρος Σιαπάτης (28-12-1992), αμυντικός από τον Απόλλωνα Άρτας
5. Χρήστος Σιαπάτης, μέσος από τον Απόλλωνα Άρτας και
6. Γεώργιος-Σπυρίδων Μερκούρης (16-3-1993, αμυντικός από τον Α.Π.Σ. Ολύμπιας Καρουσάδων.
Η προετοιμασία της ομάδας μας συνεχίζεται και γίνεται γνωστό ότι το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί φιλικός αγώνας με τον Κεραυνό Θεσπρωτικού στο Δημοτικό Στάδιο " Κατερίνα Θάνου" στο Θεσπρωτικό.