Ζωντανή σύνδεση με φωλιά πελαργών στην Φιλιππιάδα

...παλιές φωτογραφίες στο τέλος κάτω-κάτω...

Δυστυχώς πολλά δεν πάνε καλά…

Τα καλά νέα είναι ότι ο Δήμος αντέδρασε στις επώνυμες και δημόσιες επισημάνσεις μου σχετικά με κακοτεχνίες στις πεζοδρομήσεις της πόλης μας.
Τα κακά νέα είναι ότι δυστυχώς χρειάστηκε σχετική παρότρυνση του Περιφερειάρχη κου Καχριμάνη και όχι η παρέμβαση του δικού μας Δημάρχου.
Τα ακόμη πιο άσχημα νέα είναι ότι η απάντηση όχι μόνο στερείται τεχνικής εγκυρότητας αλλά προχωρά και σε απρεπή επίθεση στο πρόσωπό μου.
Ας εξηγηθούμε:
Με την από 22/7/2015 επιστολή του ο κος Καχριμάνης με πληροφορεί ότι έχει ζητήσει από τον Δήμο Ζηρού να με ενημερώσει ως ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟ ΚΑΤΟΙΚΟ τι συμβαίνει σχετικά με τις πεζοδρομήσεις στην πόλη μας.

Παρά την παρότρυνση του Περιφερειάρχη, δεν μου απαντά στο αντίστοιχο επίπεδο ο Δήμαρχος ως όφειλε, αλλά ο επικεφαλής των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου, ως μη όφειλε. Πάντως καλύτερα μια απάντηση από καθόλου απάντηση.
Στο προηγούμενο άρθρο μου είχα επισημάνει:
‘’… Λυπάμαι να επισημάνω ότι κατά την άποψή μου (σημ. οι πλάκες όδευσης τυφλών) είναι εντελώς εκτός προδιαγραφών, κατ’ ελάχιστον  σε ότι αφορά
·        Στην γεωμετρία
·        Στον χρωματισμό και
·        Στην τοποθέτηση.’’
(Η αντιστροφή της σειράς συζήτησης στα επόμενα οφείλεται στην δομή της απάντησης της υπηρεσίας)
Για την τοποθέτηση,η υπηρεσία αποδέχεται ότι είναι ‘’κατασκευαστικά ατελής’’ και ζητά, εδώ και καιρό, όπως ισχυρίζεται, από τον ανάδοχο να αποκαταστήσεις τις ατέλειες.
Για την γεωμετρία, η υπηρεσία επιχειρεί μια υποβάθμιση του όρου, μιλώντας για διαστάσεις,την έννοια των οποίων περιορίζει ακόμη περισσότερο, στο … μέγεθος των πλακών για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι αυτές είναι σύμφωνες με τις προδιαγραφές (30εκ. x 30εκ.). Είμαι επομένως υποχρεωμένος να επισημάνω:
1.     Οι πλάκες όδευσης τυφλών οφείλουν σε κάθε περίπτωση να ακολουθούν τις προδιαγραφές του ΦΕΚ 2621/31-12-2009 πράγμα στο οποίο σαφώς αναφέρθηκα στο προηγούμενο άρθρο μου δίδοντας και σχετικό σκαρίφημα.Σύμφωνα με αυτό οι γεωμετρία ή οι διαστάσεις δεν αφορούν μόνο στο μέγεθος της πλάκας αλλά ΚΥΡΙΩΣστην διαμόρφωση της επιφάνειάς της (πλάτη, βάθος και εναλλαγή)
2.     Για την έγκριση του υλικού απαιτείται η ύπαρξη σχετικών πιστοποιητικών από τον προμηθευτή που βεβαιώνουν ότι οι ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣκαι όχι άλλες προδιαγραφές τηρούνται και ότι η υπηρεσία προχώρησε στην μέτρηση και καταγραφή των γεωμετρικώνχαρακτηριστικών ώστε να τεκμηριώσει η ίδια την συμφωνία του επί τόπου υλικού με τις προδιαγραφές.
3.      Αυτή ηδιαμόρφωση της επιφάνειας των πλακών αποτελείκρίσιμο χαρακτηριστικό της ώστε να διασφαλίζεται ηλειτουργικότητα των οδεύσεων, τις οποίες καλούνται να χρησιμοποιήσουν ευπαθείς ομάδες συμπολιτών μας.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι βέβαια ότι αναφέρθηκα ΠΡΩΤΑ στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Ο λόγος είναι ότι αυτό ακριβώς έπρεπε να επικαλεστεί η υπηρεσία προκειμένου να μην εγκρίνει το συγκεκριμένο υλικό. Δεν το έκανε και, όπως θα διαπιστώσετε στην συνέχεια, έπεσε στα βαθιά, ενδεχομένως χωρίς να μπορεί και να τα χειριστεί.
Για τον χρωματισμό η υπηρεσία παραπέμπει στο άρθρο τιμολογίου το οποίο επιβάλλει την χρήση πλακών από ψαμμίτη Δεματίου, γκρι χρώματος. Στο ίδιο τιμολόγιο επιβάλλεται επίσης η χρήση ψαμμίτη Δεματίου, γκρι προφανώς χρώματος, και για την επίστρωση των δαπέδων.
Σύμφωνα όμως με τις προδιαγραφές των οδεύσεων τυφλών απαιτείται η χρής υλικού ‘’διαφορετικής υφής και χρώματος από το υπόλοιπο δάπεδο της ζώνης’’
Οι προδιαγραφές επιμένουν σε αυτό, όχι χωρίς λόγο, καθώς οι οδεύσεις τυφλών δεν χρησιμοποιούνται μόνο από πλήρως τυφλούς αλλά και από όσους έχουν μικρότερα ή μεγαλύτερα προβλήματα όρασης, για τους οποίους ή έντονη χρωματική αντίθεση είναι κρίσιμο χαρακτηριστικό του χρησιμοποιούμενου υλικού.
Καθώς είναι προφανέςότι ‘’επιστρώσεις δαπέδων και κρασπέδων από ψαμμίτη Δεματίου’’ έχουν καμία διαφορά σ υφή και χρώμα με τις ‘’πλάκες όδευσης τυφλών από ψαμμίτη Δεματίου’’, θα έπρεπε η υπηρεσία να τετραγωνίσει τον κύκλο. Σε ποιο από τα δύο ΦΥΣΙΚΑ υλικά να αλλάξει την υφή και το χρώμα; Βαθύτερα νερά δεν γίνεται! Ή μήπως γίνεται;
Πριν όμως αναρωτηθούμε γιατί η υπηρεσία όχι μόνο δεν  ΠΡΟΕΒΑΛΕ τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά προκειμένου να ΑΠΟΡΡΙΨΕΙ το συγκεκριμένο υλικό, αλλά επιχειρεί να περιορίσει την έκταση και την σημασία τους, ας στρέψουμε την προσοχή μας σε ένα περισσότερο ουσιώδες στοιχείο:
Πως είναι δυνατόν ο προϋπολογισμός του έργου να προβλέπει υλικά (δάπεδα και οδεύσεις τυφλών) ίδιας υφής και χρώματος, σε αντίθεση με τις απαιτήσεις; Ποιες είναι οι σχετικές προβλέψεις της μελέτης; Η υπηρεσία φαίνεται να υπονοεί την δυσαρέσκειά της για το γεγονός αυτό όταν αναφέρει ότι:
‘’…λόγω των αναφερομένων στο άρθρο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή της όδευσης τυφλών οι ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ πλάκες εμπορίου που ΕΧΟΥΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙσε παρεμφερή έργα’’
Φυσικά υπάρχουν και άλλα θέματα σχετικά με τον προϋπολογισμό αλλά προς το παρόν ας περιοριστούμε στην ερώτηση ποιος έχειτην ευθύνη ότι στον προϋπολογισμό του έργου έχουν παρεισφρήσει άρθρα που δεν είναι συμβατά μεταξύ τους;
Είναι,τέλος, απορίας άξιον γιατί η υπηρεσία επικαλείται το γεγονός ότι απέστειλε στον ΕΣΠΕΛ τις σχετικές εγκρίσεις!
Περιορίζομαι να επισημάνω ότι μου θυμίζει το σφάλμα του Δήμου Ιωαννιτών να εμπλέξει τον ΕΣΠΕΛ σχετικά με το γνωστό ατύχημα σε παιδική χαρά, με αποτέλεσμα να αναγκασθεί ο ΕΣΠΕΛ να παρέμβει στην δημόσια συζήτηση, και το Δήμο να ανακρούσει πρύμναν.
Βαθύτερα νερά δεν γίνεται! Αλλά διέξοδος υπήρχε. Αν φυσικά μένεις στα στενά υπηρεσιακά σου καθήκοντα.
Δυστυχώς όμως η υπηρεσία, δεν περιορίστηκε στα ούτως ή άλλως φτωχά τεχνικά της επιχειρήματα αλλά, ποιος να ξέρει άραγε για ποιο λόγο, επιχειρεί με την απάντησή της  να μου αποδώσει και πρόθεση δημιουργίας εντυπώσεων, μέσα από το πρώτο άρθρο μου. Διαβάστε το σχετικό απόσπασμα της απάντησης της υπηρεσίας:
‘’Επειδή ως έμπειρος μηχανικός έχετε εμπλακεί σε μεγάλης κλίμακας έργα και γνωρίζετε άριστα την διαδικασία που αφορά στους ελέγχους και την διαχείριση των έργων, θεωρούμε ότι θα έπρεπε να είχατε απευθυνθεί στην Τ.Υ. του Δήμου μας, η οποία θα σας παρείχε όλα τα στοιχεία που διαθέτει και αφορούν στο έργο τα οποία και θα σας βοηθούσαν στην σύνταξη του άρθρου και στην αποφυγή δημιουργίας εντυπώσεων’
Αναρωτιέμαι βεβαίως πως είναι δυνατόν να δημιουργούν (κακή προφανώς) εντύπωση για την υπηρεσία οι διατυπώσεις που χρησιμοποίησα, όπως:
‘’…χωρίς να θέλω να υποκαταστήσω τους συναδέλφους μηχανικούς των αρμόδιων υπηρεσιών του δήμου’’ ή
‘’…οι αρμόδιοι συνάδελφοι μηχανικοί είναι καθόλα άξιοι να δουν και να αντιμετωπίσουν τα σχετικά θέματα πιο σφαιρικά’’ ή
‘’…σίγουρα γνωρίζουν και μπορούν να αντιμετωπίσουν καλύτερα από οποιονδήποτε’’
Η δημόσια εκφρασμένη (υποχρεωτική για μένα άλλωστε) εμπιστοσύνη μου προς την υπηρεσία είναι που έχει τρωθεί μετά την απάντησή της. Είναι η ίδια η απάντησή της που δημιουργεί εύλογες απορίες, ενστάσεις και φυσικά κακές εντυπώσεις και όχι η επώνυμη, ευγενής και δημόσια επισήμανση του προβλήματος. Δεν αποκλείεται βέβαια να είναι αυτό ακριβώς που ενόχλησε. Όχι φυσικά την υπηρεσία και μόνο. Ας το συνηθίσουν. Δεν είμαι από αυτούς που ‘’εργάζονται’’ στο παρασκήνιο. Ορισμένοι μάλιστα θα έπρεπε να το ξέρουναυτό ήδη πολύ καλά.
Με τούτα και με τα άλλα, λόγω του λάθους χειρισμού του θέματος, ό Δήμος έχει να επιλύσει τώρα ένα δύσκολο πρόβλημα:
Ή, παρά τις μέχρι σήμερα εγκρίσεις, και υπό το φώς της δημόσιας συζήτησης, θα απορρίψει τελικά το υλικό, πράγμα που θα δώσει ενδεχομένως το δικαίωμα στον ανάδοχο του έργου να απαιτήσει ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ αποζημιώσεις, στηριζόμενος ακριβώς σε αυτές τις προηγούμενες εγκρίσεις,
Ή θα θέσει σε κίνδυνο την χρηματοδότηση του έργου καθώς δεν υπηρετείται η λειτουργικότητά του και δεν τηρούνται οι προδιαγραφές, καθώς είναι απολύτως βέβαιο ότι η θέση της υπηρεσίας δεν θα γίνει δεκτή από τις αρμόδιες αρχές.
Και στις δύο περιπτώσεις θα κληθούμε εμείς ως πολίτες να πληρώσουμε το μάρμαρο, συγνώμη το …Δεμάτι ήθελα να πω.
Αυτό είναι και το μόνο που προς το παρόν θέλω να επισημάνω προς τον Δήμαρχο, οι ευθύνες του οποίου είναι πάρα πολλές στο συγκεκριμένο θέμα.
Προς τα παρόν θα αποδεχτώ ότι τα προβλήματα οφείλονται στην έλλειψη εμπειρίας και διοικητικών ικανοτήτων εκ μέρους του.
Περιμένω όμως να επιλύσει το θέμα, άμεσα.
Σε αντίθετη περίπτωση θα αναγκαστώ να επανέλθω...

Βησσαρίων Γιωρσπύρος


3 σχόλια:

filoiko είπε...

ΔΗΜΟΣ ΖΗΡΟΥ


Δελτίο Τύπου 3.8.2015
Την Πέμπτη 6 Αυγούστου η ημερίδα για την «Τουριστική Ανάπτυξη της περιοχής» Δήμου Ζηρού

Ο Δήμος Ζηρού σας προσκαλεί στη διοργάνωση της 3ης μέρας τουΘεματικού Φεστιβάλ του έργου “TheLakesRoute”, το οποίο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας «Ελλάδα – Ιταλία 2007 – 2013».
Την Πέμπτη 6 Αυγούστου στις 19:00 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ζηρούστη Φιλιππιάδα, διοργανώνεται WORKSHOP με θέμα: «Τουριστική Ανάπτυξη της Περιοχής» και παράλληλα παρουσίαση έκθεσης φωτογραφίας. Εισηγήσεις θα παραθέσουν ο κος Ιωάννου Στράτος Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πρέβεζας και Υπεύθυνος Τουριστικής Ανάπτυξης Ηπείρου, ο κος Γεωλδάσης Γιώργος Μέλος Οικονομικού Επιμελητηρίου Πρέβεζας, ο κος Τσώλης Κωνσταντίνος Μέλος Δ.Σ. Ένωσης Ξενοδόχων Πρέβεζας και Αντιπρόσωπος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχωνκαι ο κος Ευαγγέλου Στέφανος, Μέλος Επιτροπής Διοργάνωσης ZEROFESTIVAL. Xαιρετισμό θα απευθύνει ο Δήμαρχος Ζηρού κος Καλαντζής Νικόλαος, ενώ τον συντονισμό της εκδήλωσης θα έχει ο κος Γκάρτζιος Χρήστος Αντιδήμαρχος Αγροτικής Ανάπτυξης, Τοπικής Οικονομίας, Πολιτισμού και Τουρισμού Δήμου Ζηρού.
Το έργο «TheLakesRoute», έχει ως στόχο την προστασία των υδάτινων οικοσυστημάτων και την ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος, ενώ αποτελεί μέσο για την αξιοποίηση και προστασία της φυσικής κληρονομιάς.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο ΔημαρχείοΖηρού στο τηλέφωνο 2683360600.
Για να δείτε την αφίσα κλικάρετε τον εξής σύνδεσμο: ttps://dimoszirou.gr/wp-content/uploads/2015/08/Poster_Final__Ziros_Festival_jULY_2015.pdf

Ανώνυμος είπε...

Θυμάμαι,υπήρχε ένας τυφλός κάποτε στην Φιλιππιάδα. Δεν θυμάμαι το όνομά του.

Ρακένδυτος, φορούσε σχεδόν πάντα ένα ξεφτισμένο χοντρό πανωφόρι.Χακί νομίζω.

Στεκόταν στην γωνία στο παντοπωλείο, απέναντι από τα ταξί, αυτό που πριν λίγα χρόνια γκρεμίστηκε... Περίμενε το λεωφορείο. Η στάση του λεωφορείου ήταν εκεί εκείνα τα χρόνια όταν πήγαινε για Γιάννενα και απέναντι μπροστά από το σημερινό ζαχαροπλαστείο όταν πήγαινε για Πρέβεζα.

Στα μάτια μου ήταν τεράστιος. Αλλά εκείνο που με συνέπαιρνε περισσότερο ήταν η δυνατότητά του να ξεχωρίζει τα κέρματα! Δεκάρες, εικοσάρες, πενηνταράκια, δραχμές, δίφραγκα. Τα χάιδευε με προσήλωση, γύρω-γύρω, στις επιφάνειες, με τα ακροδάχτυλα, με το νύχι. Πως τα κατάφερνε και δεν έκανε ποτέ λάθος;

Προσπαθούσα και εγώ να τα καταφέρω. Με την πρώτη δυσκολία μισάνοιγα το μάτι. ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ και δεν χρειαζόταν να (εκ) παιδεύομαι.

Αργότερα, στην παρέα μου ήταν και ο Παναγιώτης, που είχε την ατυχία να σκάσει στα χέρια του μια από τις χειροβομβίδες του πολέμου όταν ήταν πολύ νέος.

Θυμάμαι ότι πήγα με κάποιον από την παρέα, για μια σοβαρή οικογενειακή του υπόθεση, να τον επισκεφτούμε στο υπουργείο. Είχε μόλις αναλάβει, νομίζω γραμματέας κοινωνικών ασφαλίσεων στην κυβέρνηση της αλλαγής.

Απέφυγα να μιλήσω, έμεινα ακίνητος μόλις μπήκαμε στο γραφείο του, σχεδόν προσπάθησα να μην αναπνέω. Δεν ήθελα βλέπεις να τον ενοχλήσω.

Στάθηκε αδύνατον.

Όλες του οι αισθήσεις σε επιφυλακή. "Αλέκο ποιος άλλος είναι μαζί σου;" είπε στο φίλο μας.

Ντράπηκα. Και θαύμασα για μια ακόμη φορά την δύναμη αυτών των ανθρώπων.

Μια δύναμη που σήμερα τον έφερε να είναι υπουργός υγείας.

Δύο άνθρωποι, δύο διαφορετικές ιστορίες δύο διαφορετικές πορείες στην ζωή.

Με κοινό στοιχείο την υπερ-ανάπτυξη όλων των άλλων αισθήσεων, στον αγώνα για την καθημερινή επιβίωση.

Επομένως ας σκεφτούν όσοι έχουν την όποια ευθύνη σε αυτή τη θλιβερή ιστορία. Θα μπορούσε να ήταν ένας δικός τους άνθρωπος, ένας γνωστός τους, ένας φίλος τους, αυτός που θα πάσχιζε να αντιληφθεί τι γίνεται μέσα από τα χέρια του, κάτω από τα πόδια του, στον αέρα, στα αυτιά του, παντού. Για να καταλάβει και να σιγουρευτεί που βρίσκεται και που πάει. Να μην κινδυνεύσει, να επιβιώσει.

Έτσι να το σκεφτούν. Και τότε δεν θα υπάρχει άλλος τρόπος από το κάνουν την δουλειά τους και να εφαρμόσουν αυτά που ξέρουν.



Ανώνυμος είπε...

Για το ΚΔΑΠ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ νοικιασαν κτηριο ιδιωτη (α! ρε πελατειακο ξυλο που σας χρειαζεται) το παλιο το δημαρχειο τι θα το κανουν αραγε;