ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑ:απευθείας σύνδεση με φωλιά πελαργών.

Φιλιππιάδα και δυνατότητες ανάπτυξης

(από την παρουσίαση Α φάσης ΓΠΣ)
Α.5.1.2 Αξιολόγηση ενδογενών αναπτυξιακών δυνατοτήτων

Ο Δήμος Φιλιππιάδας παρουσιάζει δυνατότητες ανάπτυξης με συνδυασμένες μορφές πολυαπασχόλησης που θα βασίζονται στον αγροτικό τομέα (γεωργία, κτηνοτροφία) αλλά θα αξιοποιούν τις δυνατότητες της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων και τις προοπτικές ανάπτυξης των υπηρεσιών και του τουρισμού, στην κατεύθυνση παροχής υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών. Επομένως η προοπτική μιας ισόρροπης ανάπτυξης συνιστά ένα σοβαρό πλεονέκτημα και πρέπει να αποτελέσει τη βάση για τον χωρικό σχεδιασμό στα πλαίσια του Γ.Π.Σ. του Δήμου

Συγκεκριμένα, υπάρχουν δυνατότητες για:

• Ανασυγκρότηση του παραγωγικού δυναμικού με έμφαση σε ένα σύγχρονο πρωτογενή τομέα (γεωργία – κτηνοτροφία - αλιεία), εντατικοποίηση της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων και επέκταση οικονομικών δραστηριοτήτων προς τον τριτογενή τομέα. Σημαντικές είναι οι δυνατότητες οργάνωσης, συστηματοποίησης και ανάπτυξης της κτηνοτροφίας-πτηνοτροφίας, με στροφή στις βιολογικές μεθόδους εκτροφής, τον εκσυγχρονισμό των κτηνοτροφικών μονάδων και την καθετοποίηση της παραγωγής. Παράλληλα, η υφιστάμενη γεωργική γη παρέχει δυνατότητες, λόγω της ποιότητας της, για εκσυγχρονισμό κα αναδιάρθρωση της παραγωγής και ανάπτυξη βιολογικών καλλιεργειών, ενώ η ποτάμια αλιεία έχει ήδη αναπτυχθεί αρκετά και παρουσιάζει δυναμική.

• Στροφή της περιοχής προς τις ήπιες μορφές τουρισμού – αναψυχής, στο πλαίσιο μια πολιτικής Υπαίθρου που θα συνδυάζει τις παραδοσιακές παραγωγικές δραστηριότητες με τον τουρισμό και την αναψυχή, με κέντρο βάρους τη διατήρηση του, υψηλής αισθητικής, οικιστικού και φυσικού περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής, αλλά και της φέρουσας ικανότητας των φυσικών πόρων και του τοπίου. Τμήμα του Δήμου ανήκει στην ζώνη προτεραιότητας ήπιας ανάπτυξης τουρισμού (Λίμνη Ζηρού, Ζώνη Προστασίας Αμβρακικού, Λούρος Ποταμός ). Η δυνατότητα αξιοποίησης των φυσικών πόρων του Δήμου για ήπια τουριστική ανάπτυξη, με την πρόβλεψη κινήτρων για τη δημιουργία τουριστικών υποδομών και τη χωροθέτηση περιοχών ανάπτυξης τουρισμού και αναψυχής, μπορεί να δώσει νέα ώθηση, τόσο στην κοινωνικο-οικονομική δυναμική του Δήμου όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος. Προς την κατεύθυνση αυτή μπορούν να συμβάλλουν τα παραδοσιακά στοιχεία αρκετών από τους οικισμούς του Δήμου, και το αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον μεμονωμένων κτιρίων και συμπλεγμάτων.

• Ανάδειξη της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς. Η πολιτιστική (αρχαιολογικοί χώροι, βυζαντινοί ναοί, ενδιαφέροντα κτίσματα) και φυσική κληρονομιά (δάση, υδάτινοι πόροι) του Δήμου, σήμερα είναι κατά βάση αναξιοποίητοι και επιβάλλεται η λήψη μέτρων για πληρέστερη προστασία και ανάδειξη της, με στόχο τη γενικότερη αναδιοργάνωση και αξιοποίηση του χώρου της περιοχής μελέτης και τη θεμελίωση της βιώσιμης ανάπτυξης του Δήμου.

Όσον αφορά τα διαπιστούμενα σήμερα προβλήματα στο ενδογενές παραγωγικό δυναμικό του Δήμου, αλλά και τις προοπτικές που διαγράφονται με την εκπόνηση και εφαρμογή του Γ.Π.Σ επισημαίνονται τα εξής:

• Η πληθυσμιακή στασιμότητα, η οποία το 2001 παρουσίασε τάσεις πληθυσμιακής μείωσης, αν και μικρής κλίμακας. Η ανάγκη συγκράτησης του πληθυσμού και ιδιαίτερα των νέων είναι επιτακτική για την ευόδωση των αναπτυξιακών προοπτικών της περιοχής. Το πρόβλημα αυτό παρουσιάζει ένταση στα χωριά του Δήμου.

• Το σχετικά χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης του τοπικού πληθυσμού. Το επίπεδο εκπαίδευσης του μόνιμου πληθυσμού του Δήμου στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση υστερεί ως προς την Περιφέρεια και το Νομό. Οι συνθήκες αυτές λειτουργούν αρνητικά για τον εκσυγχρονισμό, τόσο του πρωτογενή τομέα, όσο και του τριτογενή.

• Η άναρχη χωροθέτηση παραγωγικών δραστηριοτήτων που συνδέονται με την κτηνοτροφία, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συγκρούσεις χρήσεων γης, περιβαλλοντικά προβλήματα και ανάσχεση της ανάπτυξης άλλων τομέων της οικονομίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην περιοχή που προβλεπόταν η χωροθέτηση ΠΕΡΠΟ από τη σχετική μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ εγκαταστάθηκαν κτηνοτροφικές μονάδες κατά τη διάρκεια της παρούσας δεκαετίας, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη πλέον η ανάπτυξη κατοικίας στην προβλεπόμενη περιοχή. Η οργάνωση του χώρου και ο διαχωρισμός των χρήσεων αποτελεί προτεραιότητα του Γ.Π.Σ.

• Η εμμονή σε παραδοσιακές καλλιέργειες χωρίς ιδιαίτερες προοπτικές και σε παραδοσιακούς τρόπους διαχείρισης της γεωργικής παραγωγής και του ζωικού κεφαλαίου. Η ανάγκη εκσυγχρονισμού του πρωτογενούς τομέα και η εισαγωγή δυναμικών καλλιεργειών αποτελεί προϋπόθεση για την αναδιάρθρωση της παραγωγής και την ανάπτυξη της παραγωγικής βάσης του Δήμου.

• Τα περιβαλλοντικά προβλήματα που συνοδεύουν την εντατική κτηνοτροφία και συναρτώνται αφενός με τη διάθεση των αποβλήτων των χοιροτροφικών και πτηνοτροφικών μονάδων, και αφετέρου με την οσμή που αποφέρουν οι μονάδες αυτές. Η οργανωμένη ανάπτυξη της κτηνοτροφίας, με πιθανό διαχωρισμό των ειδών, εξασφάλιση βιολογικού καθαρισμού των αποβλήτων, χωροθέτηση ζωνών εξειδίκευσης στην κτηνοτροφική παραγωγή και οργάνωσης των πλέον εντατικοποιημένων μονάδων σε περιοχή Οργανωμένης Ανάπτυξης Κτηνοτροφικών Δραστηριοτήτων αποτελεί μονόδρομο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προαναφέρθηκαν.

• Περιβαλλοντικά προβλήματα δημιουργούνται επίσης από την εντατική γεωργία, με την αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων. Η προώθηση της ολοκληρωμένης διαχείρισης των γεωργικών καλλιεργειών θα πρέπει να αποτελέσει μια σοβαρή εναλλακτική λύση του σημερινού συστήματος.

• Η έλλειψη επαρκούς τουριστικής υποδομής, για την κάλυψη ακόμη και ήπιων μορφών τουρισμού. Αποτελεί προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής η δημιουργία υποδομών διανυκτέρευσης, εστίασης και αναψυχής, οι οποίες να μπορούν να εξυπηρετήσουν διαφόρους τύπους τουρισμού (π.χ. οικολογικού, περιηγητικού – φυσιολατρικού, πολιτιστικού, αθλητικού κλπ). Στην κατεύθυνση αυτή μπορεί να δράσουν οι οργανωμένες μορφές τουριστικών και οικιστικών επενδύσεων μέσα από ένα ολοκληρωμένο πολεοδομικό σχεδιασμό.

• Η έλλειψη πολεοδομικού σχεδιασμού. Αυτό, καθιστά ιδιαίτερης σημασίας την κατάρτιση και θεσμοθέτηση του Γ.Π.Σ. Δήμου Φιλιππιάδας, ως εργαλείου μελλοντικής βιώσιμης ανάπτυξης. Επισημαίνεται ότι η έλλειψη σχεδιασμού ή ο ανεπαρκής σχεδιασμός τόσο στον οικισμό της Φιλιππιάδας όσο και στους σημαντικότερους οικισμούς του Δήμου, αποτελεί ανασταλτικό παράγονται για την κεφαλαιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής, λόγω της αυθαίρετης και μη οργανωμένης ανάπτυξης των χρήσεων στο χώρο, αλλά και λόγω της περιορισμένης δυνατότητας αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του πολεοδομικού ιστού των οικισμών.

• Η διάσπαση του οικισμού Φιλιππιάδας από τη ΕΟ Άρτας-Ιωαννίνων αποτελεί επίσης απόρροια της έλλειψης πολεοδομικού σχεδιασμού. Η παράκαμψη της Φιλιππιάδας (μέσω τμήματος του Δυτικού Άξονα) έχει οπωσδήποτε μειώσει τη διερχόμενη κίνηση, αλλά δεδομένου ότι μεγάλο μέρος της κίνησης αυτής είναι τοπικού/επαρχιακού χαρακτήρα, απαιτείται η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού αυτού προβλήματος σε σχέση με την επανασύσταση της συνοχής της πόλης.

• Η όχληση που θα επιφέρει ο Δυτικός Άξονας και η ανάπτυξη παραγωγικών/μεταφορικών χρήσεων παράλληλα προς τον άξονα του μπορεί να αποτελέσει σημαντικό πρόβλημα για την οργάνωση του χώρου και την ποιότητα ζωής των κατοίκων, χωρίς να αμφισβητούνται βέβαια τα σοβαρά πλεονεκτήματα πρόσβασης που προσφέρει ο άξονας αυτός. Τίθεται η ανάγκη για καθορισμό χρήσεων κατά μήκος του, καθιστώντας την εκπόνηση του Γ.Π.Σ. ακόμη περισσότερο αναγκαία.

• Η διέλευση από την περιοχή του Δήμου των γραμμών της ΔΕΗ μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος υψηλής και υπερυψηλής τάσης αποτελούν στοιχείο κινδύνου για την υγεία των κατοίκων, δεδομένου ότι έχει αποδειχθεί σε άλλες χώρες ότι δημιουργεί εκτεταμένες καρκινογενέσεις, ιδιαίτερα δε επηρεάζει τα παιδιά. Σχετική οδηγία έχει εκδώσει το Υπουργείο Υγείας-Πρόνοιας.

• Οι ελλείψεις σε δίκτυα υποδομών, ιδιαίτερα ύδρευσης και αποχέτευσης σε όλους τους οικισμούς, αποτελεί στοιχείο που επηρεάζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων του δήμου. Οι ελλείψεις αυτές καταγράφονται, ώστε να αντιμετωπιστούν με την διάθεση των κατάλληλων πόρων.

25 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"Φιλιππιάδα και δυνατότητες
ανάπτυξης"....

Πάρα πολύ επίκαιρο θέμα για συζήτηση...

Άπειρες οι δυνατότητες ανάπτυξης
της περιοχής και πολύ εύστοχα καταγράφονται στη μελέτη του ΓΠΣ..

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ όμως φαντασία ,σχέδιο
μελέτες και συγροτημένα επιτελεία που θα μπορούσαν να κατευθύνουν
και να οργανώσουν μια καινούργια
αναπτυξιακή αναγέννηση μέσα από την ριζική αναδιάταξη του παραγωγικού ιστού της περιοχής αλλά και της συνολικής Ηπείρου γενικότερα....

Μια τέτοια ανατροπή δεν φαίνεται ορατή στον ορίζοντα διότι λείπουν
τα απαιτούμενα εργαλεία...

Στη ρίζα του κακού που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα μας, δεν βρίσκεται μόνο η οικονομία,

αλλά κυρίως,
τόσο ο τρόπος της
διακυβέρνησης: η γραφειοκρατία, ο συγκεντρωτισμός, η ανομία, οι πελατειακές σχέσεις,
όσο και η παραγωγική στειρότητα
της ΑΡΙΣΤΕΡΆΣ...

"Οι υπουργοί παγιδεύονται στην καθημερινότητα από τους γραφειοκράτες των υπουργείων τους, οι οποίοι έχουν μάθει να συμβουλεύουν πώς κρύβεις ένα πρόβλημα, όχι πώς το λύνεις."

Αυτοί οι γραφειοκράτες δεν έχουν αλώσει μόνο τον κρατικο μηχανισμό αλλά και τα επιτελεία των κομμάτων όλων ανεξαιρέτως...

Και αυτή η απο συστάσεως του νεοελληνικού κράτους διπλή άλωση συνιστά το δράμα και την τραγωδία της χώρας μας...

Ανώνυμος είπε...

Θα καλεσω τους παλαιους των ημερων. θα υπαρχουν και παλι κυνηγια. Θα ειναι καινουργιο το
τοπιο. Πινδος γαρ.Θα εισαι εκει με την κιθαρα μας. Θαχεις μαζι σου τα ονειρα; Τακης Γεωρσπυρος

Ανώνυμος είπε...

Συνένωση με το Θεσπρωτικό,Κρανιά κτλ.
Να ξέρουν αραγε από κει στη Λάκκα Σούλι ότι αν έχουν πλατάνια μπορούμε να αναλάβουμε να τα κλαδέψουμε από ρίζα.

Ανώνυμος είπε...

Ψάξε στο όνειρό μας μήπως και
βρούμε πουθενά τον εαυτό μας...

Ψάξε στα όνειρα μας μήπως
έχουμε ξεχάσει
αυτό που απέναντι μπορεί
να μας περάσει...

Δεν υπάρχουν πλέον όνειρα,

Εκείνα... τα παλαιά έχουν γίνει
εφιάλτες προ πολλού...

Ανώνυμος είπε...

ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΝΕΙΡΑ,ΕΛΠΙΔΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΥς

ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΕΚΠΛΗΞΗ.

ΣΩΤΙΑ ΤΣΩΤΟΥ-ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΣ

Ανώνυμος είπε...

συγκροτημένα επιτελεία....

αναφέρει το πρωτο σχόλιο.

Ευστοχη διατύπωση.Αλλά...

Το τι ονόματα κυκλοφορούν και εντέχνως παίζουν για Καλλικράτη είναι να τρελαίνεσαι-οτι ποιο σαθρό.


Και η πλάκα είναι ότι οι συμφωνιες κλείνονται οταν η πόλη κοιμάται
Αργα,κρυφα,σκυφτα μετα τις 11 η 12 με αλκοολ

Ανώνυμος είπε...

Το πολύ να ξανατραλαθούμε για μια ακόμα φορά....

Να τι θα αναπαραγάγουν οι νέοι επίδοξοι σωτήρες ελέω ΚΑΛΛΙΚΡΆΤΗ...
χωρίς σε συτό να ευθύνεται ο
ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ :

"Ενα το ασυγχώρητο λάθος του Γιώργου. Τα ανοιχτά χαρτιά του. Η καθαρότητά του. Εξέλαβε την Ψωροκώσταινα ως Δανία. Ετσι είπε την αλήθεια. Για τα χρέη. Την απάτη. Αποκάλυψε οργανωμένη αναξιοπιστία. Τη διαχρονική συγκάλυψη της χρεοκοπίας. Σαν να τους λέει: Είμαστε καθ΄ έξιν ρεμπεσκέδες. Τα λεφτά τα κάνουμε μασούρια. Βίλες, σκάφη αναψυχής και ολυμπιακών διαστάσεων πισίνες. Μη δανείζετε αυτούς τους άθλιους κοπρίτες. Τιμωρήστε τους. Να συνετιστούν.

Δεν μας ήξεραν; Μας ήξεραν. Αδυνατώ να το αποδείξω με τεκμήρια

Το ήξεραν αλλά το έκαναν γαργάρα.

Για να πουλάνε τα προϊόντα τους. Να ταΐζουν την αχόρταγη καταναλωτική μανία του αιώνιου Ελληνάρα. Η αποκάλυψη του Γιώργου μετέτρεψε τη φαρσοκωμωδία σε
αρχαία τραγωδία.


Το εξηγώ για να μην παρεξηγηθώ.

Χωρίς παραγωγή, βιομηχανία και τεχνολογία, πώς είναι ποτέ δυνατόν να εξισωθεί με την ευρωζώνη η ελληνική οικονομία; Σουρεαλιστική μακακία.

Για να διορθωθεί η γκάφα του Γιώργου, πρέπει σε δώδεκα μήνες να καταστρέψουμε όσα έκαναν εδώ και εκατόν ογδόντα χρόνια όλοι οι
πρόγονοί μσς.

Μέσα σ΄ έναν χρόνο:

ο φοροφυγάς να μεταμεληθεί.

Ο διαπλεκόμενος να εξαγνιστεί. μεγαλοεργολάβος να
συνειδητοποιηθεί.

Ο κρατικοδίαιτος καπιταλισμός από τον δημόσιο κορβανά να αποκοπεί.

Μπορεί να συμβεί;

Ναι. Αν έστω και ένας εξωγήινος ανταλλάξει με τον Γιώργο χειραψία!"

Εξ αντιγραφής...

Ανώνυμος είπε...

Οι εφημερίδες...

"Η παραδοσιακή αρχιτεκτονική του Μετσόβου αποτελεί για τους τέσσερες στους δέκα τουρίστες τον βασικό λόγο που το προτιμούν για τις διακοπές τους. Αν αλλοιωθεί η παραδοσιακή του φυσιογνωμία θα περιοριστεί δραστικά και ο αριθμός τω επισκεπτών. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείο."

Εμείς βεβαίως δεν είμαστε Ζαγόρι ούτε χρειαζόμαστε μελέτες για να δούμε τι πρέπει να κάνουμε και πως.

Έχουμε πρωτοπόρους καθοδηγητές της προσοδοφόρας πολιτικής των ψηλών κτηρίων και τόσων αλλων.

Τυχαία βέβαια έχουμε και αποφοίτους του Πολυτεχνείου αλλά και καθηγητές του. Αλλά ποιός τους ρωτά αυτούς.

Ανώνυμος είπε...

"Δεν φοβάμαι τίποτε.
Δεν ελπίζω τίποτε.
Είμαι Ελεύθερος"

Καζαντζάκης.


"Θέλει αρετήν και τόλμην η Ελευθερία"

Κάλβος.

Χρόνια ολόκληρα με ταλαιπωρούν οι δύο εκφράσεις.

Και οι δύο μιλούν για την Ελευθερία.

Η πρώτη σαν προσωπικό βίωμα.
Η δεύτερη σαν πρόσταγμα κοινωνικής στάσης.

Πώς μπορείς να είσαι ελεύθερος αν δεν φοβάσαι αυτά που θα γίνουν για σένα χωρίς εσένα;

Πως μπορείς να είσαι ελεύθερος αν δεν ελπίζεις ότι με την στάση σου κάτι μπορείς να αλλάξεις στην μοίρα σου και στην μοίρα αυτού του τόπου.

Δέσμιοι της λογικής του Ζορμπά, αφήσαμε τα πράγματα να εξελίσσονται "βιώνοντας" την προσωπική μας ελευθερία στην ασυδοσία.

Άλλη λύση δεν υπάρχει παρά να τολμήσουμε να αλλάξουμε, φοβούμενοι τα χειρότερα, ελπίζοντας στα καλύτερα.

Θα έχουμε χάσει τον Ζορμπά που κρύβουμε μέσα μας και θα έχουμε δεσμευθεί στη αρετή της κοινής προσπάθειας.

Ή μήπως τελικά είναι ακριβώς ο Ζορμπάς που κρύβουμε μέσα μας αυτός που μας σώζει έστω και την τελευταία στιγμή;

Σκέψεις ενός μεσήλικα, που ελπίζει να απασχολούν τους νέους, και φοβάται ότι το σχολείο τους αποτρέπει να τολμήσουν να ασκήσουν την αρετή της σκέψης.

Βασίλη Γκάρτζιο και σύ "Ε"πίκουρε και σύ "Κ"υνικέ τι λέτε;

filoiko είπε...

Κάποιος στο Ζηρό έχει μουτζουρώσει με μαρκαδόρο την πινακίδα που πληροφορεί για το κυανοβακτήριο Planktothrix rubescens
(αλατις ο δικος σου προφορά)

Τόσο δύσκολο ηταν η Νομαρχία να βάλει έναν υπάλληλο να προσέχει τις πινακίδες μέρα νύχτα.....;

Και κάτι ακόμη.
Πως θα το βλέπατε ο νέος Δήμος που θα προκύψει με τον Καλλικράτη να παιρνε το όνομα του κυανοβακτήριου...;

filoiko είπε...

Ησυχία σήμερα το απόγευμα στο Ζηρό.

-Μόνο σε ένα σημείο,κατω από την καφετέρια (γύρω στα 30μ)
πλημυρισμένος ο δρόμος από την λίμνη.Εχει υποχωρήσει αρκετά το νερό.

-Απρίλης και βέβαια πολλές ευοδιές.

-Τα βατράχια το χαβά τους

-Είδα το πρώτο φίδι (μικρό) στον χωμάτινο δρόμο.Το φωτογράφισα και τ αφησα να φύγει.(τι έχω ν ακούσω αμα τσιμπήσει φίδι κάποιον στο Ζηρό...θαναι το φιδι αυτό που δεν σκότωσα...)

-Σήμερα δεν βρήκα τον Τάκη.Μάλλον τα μαθε τα σκυλιά να μην κυνηγάνε άλπές.Πιστεύω άλλη μέρα να ξαναφέρει τα σκυλιά να τα μάθει να μην κυνηγάνε και τα άλλα ζωάκια...
Βεβαια δεκτή η προτασή του για το τσιμπούσι με κυνήγια για να συνεχίσουμε την κουβέντα που αφήσαμε στη μέση...

-Σταματησε ένα τζιπ δίπλα μου ενω περπατούσα πάνω στο δρόμο- δίπλα στο θέατρο με πινακίδες ΑΙΝ... (από κάπου μακρια;δεν ξέρω)
Με ρωτησαν που είναι η λίμνη.Τους εδειξα.

-Πρόβλημα για όσους πεζοπορούν στο Ζηρό όταν περνάνε αυτοκίνητα σηκώνεται σκόνη.Δεν πιστεύω όμως πως ο χωμάτινος δρόμος δίπλα στη λίμνη πρέπει να στρωθεί με άσφαλτο.Να παραμείνει ως έχει.Αλλωστε που αλλού μπορούμε να περπατήσουμε σε χωμα.

-Οι δυο φωτογραφίες του τίτλου πάνω πάνω στο ΒLOG είναι τραβηγμενες απο το ίδιο σημείο
Χειμώνας-Ανοιξη και φαινεται και η στάθμη της λίμνης.

-Κλειστή η πόρτα στο ΚΕΠ.Ενα σκυλί απ έξω με εχει μάθει και δεν γαυγίζει...

Ανώνυμος είπε...

Πιο κοντά στη στωική άμυνα βρίσκεται ο μεγάλος κρητικός από τη στιγμή που απέτυχε στην αναζήτηση του Θείου…

Φαίνεται πως ο δοκιμαζόμενος, βρίσκεται τώρα μόνος του, σε «κατάστασιν αβοήθητου » .

Στο άτομο της ελληνιστικής περιόδου δεν αναγγέλλεται τίποτε νέο και είναι ωςεκτούτου υποχρεωμένο να αποδεχθεί πως αλληλέγγυο δεν του είναι κανένα στοιχείο της φύσης ή κάποια θεότητα.

Εκ των ενόντων θα πρέπει να αντληθούν τα μέσα της ανασύνταξής του ειδεμή θα παρασυρθεί από την γύρω του ρευστότητα.

Όσο ποτέ άλλοτε του είναι απαραίτητο αυτό που αργότερα θα θεωρηθεί συνώνυμο
του κατ εξοχήν δυσεύρετου , του σχεδόν ασύλληπτου: η ΑΤΑΡΑΞΙΑ

Παρά τις άλλες διαφορές , επικούρειοι, στωικοί και σκεπτικοί συμφώνησαν κατ αρχάς ως προς τα γενικά γνωρίσματα και την αξία αυτής της στάσης…

Ατάραχος είναι εκείνος που δεν επιτρέπει στα «πάθη», με τα ποία είναι άρρηκτα
συνδεδεμένος ο πόνος , να καθορίσουν την στάση τους απέναντι στον κόσμο…

Από πού όμως θα μπορούσε να αντλήσει την δύναμη του ;

Στο όνομα τίνος θα αρνιόταν να γίνει δούλος ή να εκλιπαρήσει για έλεος…

Εδώ ακριβώς η συναίνεση των φιλοσόφων παίρνει τέλος…

Κατά τον Επίκουρο τα κύρια εφόδια για τον αγώνα τα εξασφαλίζει η επίτευξη εκείνης της ισορροπίας κατά την οποία το άτομο ενδιαφέρεται μόνο για εκείνα που :
Αν τα κερδίσει , θα είναι ευχαριστημένο.
Αν τα χάσει δεν θα νοιώσει οξεία στέρηση..

Για τους στωικούς δεν είναι τα πράγματα φοβερά , αλλά ο ίδιος ο φόβος..
Κάθε πρόκληση του έξω κόσμου είναι δυνατόν να αποτελέσει ευκαιρία για αυτόν που την δέχεται . Αν την εκμεταλλευθεί θα γυμναστεί για τα χειρότερα . Γιατί αυτά πάντα
θα υπάρχουν.
Επομένως δεν του απομένει τίποτε άλλο παρά : « ανέχεσθαι ή απέχεσθαι »

Όσο για τους σκεπτικούς τα ήθη του συνόλου στο οποίο εντάσσεται το άτομο θα αποφασίσουν για λογαριασμό του και εκείνος θα ακολουθήσει. Στη προσβολή της κακοτυχίας οφείλει να ανταποκριθεί με αυτοσυγκράτηση ή αντίθετα-αν είθισται –με
τον θρήνο και τον κοπετό…

Παρόλα αυτά , ο Ζορμπάς το…ρίχνει στο χορό.

.."Ε"

Ανώνυμος είπε...

Λαθραναγνώστες ,
σας συνέλαβα επ αυτοφόρω !

on line 3...αυτή τη στιγμή !

Ανώνυμος είπε...

"Ο πνευματικά εξεγερμένος, ο καινούργιος άνθρωπος είναι ο Ζορμπάς ο Βούδας.


Ο επαναστάτης είναι πολιτικός.

Ο εξεγερμένος είναι πνευματικός.

Ο επαναστάτης θέλει μιαν άλλη δομή,της δικής του αρεσκείας, της δικής του ουτοπίας, οπωσδήποτε μια δομή.

Θέλει διαρκώς την εξουσία.

Αρέσκεται: να είναι ο καταπιεστής και όχι ο καταπιεζόμενος.

να είναι ο εκμεταλλευτής και όχι ο εκμεταλλευόμενος.
Γουστάρει να κυβερνά . Να μην τον κυβερνούν.

Ο εξεγερμένος δεν θέλει να κυβερνηθεί, ούτε να κυβερνάει.

Ο εξεγερμένος δεν θέλει καμία
εξουσία στο κόσμο.


Είναι αναρχικός.

Είναι εκείνος που έχει εμπιστοσύνη στη φύση, όχι στις ανθρώπινες δομές, που ΙΣΧΥΡΊΖΕΤΑΙ πως αν αφεθεί η φύση στην ησυχία της, όλα θα είναι όμορφα.

Ένα απέραντο και αχανές σύμπαν υφίσταται απο καταβολής του χωρίς καμιά κυβέρνηση.

Όλα τα πλάσματα της φύσης:
δέντρα,ζώα, πουλιά, το κάθε τι, το έμβιο,
υφίσταται από καταβολής ζωής χωρίς καμιά κυβέρνηση.

Και γιατί αφέντες να χρειάζεται
το γένος των ανθρώπων;


Για την διασκευή...

Β.Γ

Ανώνυμος είπε...

Τουτέστιν ο Ουμανισμός στα πέρα αμπέλια;

Ανώνυμος είπε...

Αυτό είναι το κακό με τα Blog.

Υπάρχει ο κίνδυνος να παρανοήσεις αν δεν διαβάσεις προσεκτικά.

Η έκφραση:

"Και γιατί αφέντες να χρειάζεται
το γένος των ανθρώπων;"

θεωρήθηκε ότι εννοεί ότι η Φύση δεν χρειάζεται το γένος των ανθρώπων. Αληθές, μόνο που ενοχλούμαι γιατί τυχαίως ανήκουμε σε αυτό το γένος.

Πλην όμως το μήνυμα ήταν άλλο:

Το ανθρώπινο γένος δεν χρειάζεται αφέντες, όπως ακριβώς και τα πετεινά του ουρανού κ.λπ!

Είναι άραγε αυτό αληθές;
(Το ότι τα πετεινά του ουρανού δεν έχουν αρχηγό)

Αλλά ακόμη και αν αυτό είναι αληθές (που δεν είναι πάντα) γιατί θα πρέπει να το ακολουθήσει και το γένος των ανθρώπων που έχει το χούι να μαζεύεται γύρω από την φωτιά, όταν όλοι οι υπόλοιποι την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια;

Ανώνυμος είπε...

Δεν παναλέτε εσείς ότι θέλετε.
Πήγε 12 παρά πέντε.
Είναι ώρα για μπύρα στην πλατεία.

Ανώνυμος είπε...

Αν η πηγή του νόμου βρίσκεται μέσα μου, γιατί θα έπρεπε να απαγορεύω στον εαυτό μου να καταπιέζει τους άλλους;

Οι ουμανιστές υπερασπίζονται την ατομική αυτονομία των προσώπων και τη συλλογική αυτονομία των πληθυσμών. Γνωρίζουν επομένως ότι το καλό δεν μπορεί να επιβληθεί με τη βία ούτε και η ελευθερία μπορεί να εισαχθεί...

Ανώνυμος είπε...

ΚΟΛΟΦΩΤΙΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑ

Ανώνυμος είπε...

Αφήσαμε τους πελαργούς και...
τώρα καταγράφουμε τις περιπλανήσεις
των πυγολαμπίδων...!

Εν τέλει πόσες είναι οι εν ενεργεία πελαργοφωλίες τούτη τη σεζόν΄;

Ανώνυμος είπε...

«Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων τόσο πολύ κακής διανοητικής κατάστασης που πιστεύουν τα πάντα εκτός από εκείνα που υπαγορεύονται από φρόνηση και ορθολογισμό, και οι οποίοι είναι επιφυλακτικοί απέναντι στην σκέψη όπως ο υδρόφοβος απέναντι στο νερό. Αυτοί δεν θα μας διαβάσουν αλλά και δεν μας απασχολούν, το επαναλαμβάνουμε, δεν γράψαμε γι’ αυτούς. Το πνεύμα τους είναι η βοσκή των παπάδων, όπως τα πτώματα είναι βοσκή των σκουληκιών. Γράφουμε μόνο για τους φίλους της ανθρωπότητας και της Λογικής… Ας αφήσουμε τους υπόλοιπους στις χίμαιρές τους και ας μη φθονούμε τους παπάδες για μία τέτοια κατάκτηση. Συνεχίζουμε την πορεία μας χωρίς να σταματάμε για να υπολογίσουμε τους περισσότερους ή λιγότερους ψήφους που μπορεί κανείς να επιτύχει όταν προσβάλλει κατά μέτωπο την ευπιστία και αφού ξεσκεπάσαμε το άδυτο μέσα στο οποίο κρύβεται ο παπάς, ας μην ελπίζουμε ότι θα προτρέψει να μας διαβάσουν εκείνοι που αυτός εξαπατά»

(Charles Francois Dupuis, 1798).

ΥΓ...Πριν από 212 χρόνια !!

Ανώνυμος είπε...

ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ
ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΑΒΙΩΤΟ....

ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΕΚΛΕΙΨΑΝ ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ;

ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΔΗΜΟΣ ΖΗΡΟΥ ;

ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ...

ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΤΗΡΙ ΤΩΝ ΘΕΣΠΡΩΤΩΝ;

ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΕΡΘΟΥΝ !

ΤΑ ΞΕΦΤΕΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ
ΓΙΑΤΙ ΒΟΥΒΑΘΗΚΑΝ;

Ανώνυμος είπε...

ΥΓ...πηγαν οι βουλευτές στο χωριό
και όλα μέλι- γάλα...

Β.Γ

Ανώνυμος είπε...

Στην ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑ,κεφαλοχώρι τότε,είχε στρατοπεδεύσει ο ελληνικός στρατός
έχοντας την σαν το μοναδικό ορμητήριο
εναντίον των πασάδων της Ηπείρου....

Για να δημιουργηθεί, ΑΜΈΣΩΣ ΜΕΤΆ, η Ελλάδα των τριών Ηπείρων και των πέντε θαλασσών.

Αν μη τι άλλο, έχουμε χρέος να
διατηρήσουμε την επωνυμία της και όχι να τη "βουλιάξουμε" στα σκουροκόκκινα νερά της μολυσμένης
λίμνης.

ΥΓ.. Οι βουλευτάδες μας πριν από λίγους μήνες πρωτοστάτησαν ή σκοπίμως αδιαφόρησαν στον αργό αλλά βασανιστικό μαρασμό του Κέντρου Υγείας την στιγμή που η κεντρική εξουσία είχε υπογράψει
την αναβάθμισή του μετατάσσοντάς
στο νοσοκομείο Άρτας.
Τώρα έρχονται να χρυσώσουν το χάπι των κατοίκων του όμορου Δήμου...

Αφού θα σβήσει ο δικός τους δήμος
θα σβήσουμε και το όνομα του νέου υπό διεύρυνση δήμου !

Και είμαστε πάτσι !

ΟΛΑ ΖΗΡΟΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ !

ΟΠΟΥ ΝΑΝΑΙ ΘΑ ΑΝΑΚΗΡΥΞΟΥΜΕ ΘΕΑ ΤΗΝ ΛΙΜΝΗ ...

ΑΦΥΠΝΙΣΤΕΙΤΕ,
ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ.

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΤΡΙΚΛΟΠΟΔΙΕΣ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΑΔΩΝ !!!

..."Κ"

Ανώνυμος είπε...

Quiz:

Τι ήταν οι βουλευτές στην συζήτηση για το ύψος των κτηρίων και το ΓΠΣ;

Άφαντοι!

Ποιός τους ρωτά για το όνομα;

Κανείς!