ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑ:απευθείας σύνδεση με φωλιά πελαργών.

Αξίζει της προσοχής μας...



Στο κέντρο της Φιλιππιάδας στην οδο Ζωσιμάδων δίπλα στην πλατεία γίνεται αναπαλαίωση σε ένα παλιό πετροχτιστο κτίσμα.Μπροστά του έχει μικρή αυλή και για αρκετά χρόνια παρέμεινε ερείπιο με γκρεμισμένη την σκεπή του. Αυτοί που το αγόρασαν βάλθηκαν σε πείσμα των καιρών να το επαναφέρουν στην αρχική του μορφή και να το κάνουν όπως ηταν όταν πρωτοχτίστηκε.Θα το χρησιμοποιήσουν μάλλον για καφετέρια η ουζερί.

Τον τοιχο στο  μπροστινό μέρος  τον ρίξαν και με τις ιδιες πέτρες τον ξαναχτίσαν.Ο μάστορας είναι Βορειοηπειρώτης και αν τον κρίνουμε από το αποτέλεσμα ,ξέρει να κάνει καλά την δουλειά του.Αρκετοί σταματάνε
και δεν κρύβουν τον θαυμασμό τους για την ομορφιά της χτισμένης πέτρας.Μόνο ισόγειο θα γίνει με ένα δώμα και παρ ότι πνιγμένο από το παρακείμενο μπετόν θα δόσει στον δρόμο αυτό στην οδό Ζωσιμάδων ένα άλλο χρώμα.Πίσω του σε λίγα μέτρα το διατηρητέο χανι Τσουμάνη και δίπλα του τα επίσης πετρόχτιστα του Μαλάμου και του Παπαδήμα.
Αξίζει λοιπόν της προσοχής μας. 
(βάλτε ηχο για να ακούσετε το πελέκημα της πέτρας)




78 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο για το σχόλιο και την παρατηρητικότητα του σχολιαστή.Κι εγώ έχω περάσει από κει και έδωσα τα συγχαρητήριά μου στους ιδιοκτήτες.Είθε η κίνηση αυτή να βρει μιμητές...και πρώτα απ'όλους το Δήμο Ζηρού.

Ανώνυμος είπε...

ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑ Η ΩΡΑ...

Xρόνια τώρα,όταν γίνομαι μάρτυρας του μαρτυρίου που υφίσταται κάθε παιδάκι κατά την διάρκεια της βάπτισής του και της βαρβαρότητας του ιερέα, που δεν συγκινείται με τίποτε μπροστά στο σπαρακτικό κλάμα του μωρού. μετά βίας συγκρατούμαι για να μη αρπάξω τον εκπρόσωπο του θεού από τα άγια γένεια του...
Και το χειρότερο καθ'όν χρόνο το ατυχές μωρό είναι έτοιμο να σκάσει από το κλάμα είναι θλιβερό και απάνθρωπο να βλέπεις τους οικείους και τους λοιπούς καλεσμένους να
"λύνονται"στα γέλια από το θέαμα, χωρίς να γνωρίζουν βεβαίως ότι αυτή η βαρβαρότητα καταγράφεται στο υποσυνείδητο του παιδιού με αποτέλεσμα οι φοβίες να το κυνηγούν σε όλη του τη ζωή...!
Αυτές τις σκέψεις,που τις φωνάζω δυνατά κατά τη ώρα του "μυστηρίου"
και δεν τις ακούει κανένας τις καταθέτω απόψε εδώ διότι παρακινήθηκα από το παρακάτω κείμενο του Θεόδωρου Σ, στο Strang

"Βρέφος στην καταναγκαστική βάφτιση

Σε ηλικία περίπου 12 μηνών πέρασα το καθιερωμένο μαρτύριο των βρεφών, λόγω της φτώχιας των γονέων μου που άργησαν να συγκεντρώσουν τα χρήματα της «ταρίφας του θεού».

Στης φωτογραφίες που έχουμε ακόμα από αυτή της θρησκευτική τελετή -για άλλους ίσως χαρούμενη, για μένα εξευτελιστική της ανθρώπινης ύπαρξης-, εμφανίζομαι στα χέρια ενός ιερέα με σκοτεινό βλέμμα και με φρύδια σε ανάλογη θέση που δίνουν στο πρόσωπο την όψη θυμού και εγωιστικής κακιάς ψυχής, να έχω πιαστεί με απόγνωση από τα γένια του, κλαίγοντας, καθώς με βουτούσε στο νερό της κολυμπήθρας. Ταυτόχρονα βούταγε κι αυτός τα γένια του μέσα στο νερό για να μην μείνουν τα χέρια μου αμόλυντα έξω απ’ το «άγιο» νερό της υποκρισίας!

Σ’ αυτή τη φωτογραφία βλέπω, σήμερα που την κοιτάω, καθαρά το φόβο και την απόγνωση του βρέφους που αντιμετωπίζει την πρώτη απειλητική εμπειρία της ζωής του και την έμφυτη φυσική λειτουργία για αυτοσυντήρηση, όταν αισθάνεται κάθε άνθρωπος ότι βρίσκεται σε κίνδυνο.

Σε μια άλλη φωτογραφία εμφανίζομαι τυλιγμένος στα άσπρα με πιπίλα και καπελάκι, σε στυλ φωτοστέφανου, στην αγκαλιά της γυναίκας που με γέννησε. Στο πρόσωπο μου είναι εμφανής η ηρεμία, αλλά στο βλέμμα μου, καθώς κοιτάζω τους παρευρισκομένους, φαίνεται καθαρά η απογοήτευση της εγκατάλειψης στον προηγούμενο κίνδυνο που πέρασα μόνος μου και αβοήθητος· και ο «θεός» απών για να με προστατεύσει. Διότι αν πραγματικά υπήρχε, δεν θα επέτρεπε αυτόν τον βασανισμό μου που πρόσφερε γέλια και ευχαρίστηση στους παρευρισκομένους θεατές του εξευτελισμού μου. Σ αυτή τη φωτογραφία φαίνεται καθαρά η δεύτερη σημαντική εμπειρία του βρέφους με το «καλημέρα ζωή».

Οι ενήλικες που τα διαβάζουν αυτά θα σκεφτούν «σιγά τον κίνδυνο», όμως το βρέφος δεν μπορεί να εκτιμήσει το μέγεθος του κινδύνου, μόνο τον αισθάνεται. Το βρέφος δικαιολογημένα δεν μπορεί να μας καταλάβει κι εμείς αδικαιολόγητα δεν μπορούμε να το καταλάβουμε, γιατί είμαστε μεγάλα μωρά και δεν έχουμε σκέψη. Η θρησκεία είναι ο φράχτης της επικοινωνίας με το ΝΟΥ μας.

Αυτός που έχει εφεύρει τέτοιου είδους «βάφτιση» στη βρεφική ηλικία των ανθρώπων, ήταν τέρας γνώσεως της ψυχολογίας, αλλά τέρας μ’ όλη την σημασία της λέξης, γιατί χρησιμοποίησε αυτές της γνώσεις εις βάρος της ανθρώπινης φύσης και υπέρ των συμφερόντων της ομάδας του. Διότι αυτές οι εμπειρίες που αποκτάει η ανθρώπινη ύπαρξη με το «καλημέρα ζωή», μένουν παντοτινά μέσα της και δεν υπάρχει τρόπος να τις διαγράψει, μέχρι να φτάσει στο «καληνύχτα ζωή».

Την αίσθηση του φόβου και της εγκατάλειψης την έχουν όλοι μέσα τους, ακόμα και οι ήρωες της ιστορίας. Αυτό, κατά την δική μου γνώμη, λέγεται «μαύρη μαγεία», η οποία προκαλεί τέτοια πληγή στην ψυχή σου που δεν θεραπεύεται· και ο πιο δυνατός εγκέφαλος του κόσμου μπορεί μόνο να την επουλώσει αλλά όχι να την θεραπεύσει."

YΓ...Και το χειρότερο,κανένας δεν ρώτησε, δεν μπορεί εξάλλου να ρωτήσει, αυτό το αγνό πλασματάκι, εαν έχει καμιά διάθεση να υποστεί αυτό το μαρτύριο που λέγεται βάφτιση.

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΣΕ ΠΙΣΤΕΥΩ!

Ανώνυμος είπε...

Από το σχόλιο της 30 Ιουνίου 2011 12:00 π.μ.

"Η θρησκεία είναι ο φράχτης της επικοινωνίας με το ΝΟΥ μας.

Αυτός που έχει εφεύρει τέτοιου είδους «βάφτιση» στη βρεφική ηλικία των ανθρώπων, ήταν τέρας γνώσεως της ψυχολογίας, αλλά τέρας μ’ όλη την σημασία της λέξης..."

Πώς να διαφωνήσεις...
είναι τόσο εμβριθή...
τόσο ακριβή...
τόσο απλά (τελικά)...

Ανώνυμος είπε...

Φράχτες στο νου δεν είναι μόνο αυτά. Φράχτες στο νου έχουν και δημιουργούν συνεχώς και όσοι παριστάνουν ότι όσα περνούν ήταν απλώς ένα ΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ. Ευθυγραμμία το εγκεφαλογράφημά τους. Καμιά ένδειξη ζώσας ύπαρξης.

Ανώνυμος είπε...

Ρε συ Μίλτο, ιδιοκτήτης είναι ο Δήμος; Ή ο δήμος έδωσε άδεια οικοδομικών εργασιών σε κάτι πέρα από τέντες για να εξιλεωθεί; Ή μήπως τα συγχαρητήρια αφορούν στις άοκνες προσπάθειες για την ανάδειξη των κτηρίων Πουλίση και Τσουμάνη. Με μπέρδεψε ο πρωινός σχολιαστής.

Ανώνυμος είπε...

πειτε μου καποιος παρακαλω,τι λεει ο νομος περι χρησης πλατειων.
ποσο χωρο πρεπει να καταλαμβανει ο καθε επαγγελματιας.γιατι εδω υπαρχει θεμα.
Η
ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΓΙΝΕ ΟΝΤΩΣ ΞΕΦΡΑΓΟ ΑΜΠΕΛΙ

Ανώνυμος είπε...

Aφου δεν πιστεύεις την περιγραφή των τραγικών στιγμών που βιώνει το κάθε βαπτιζόμενο αγγελούδι,
Τότε δεν σου απομένει τίποτε άλλο απο τον να ακολουθείς δουλικά το θεόπνευστο: "Πίστευε και μη ερεύνα".
Αντί λοιπόν να σκεφτόμαστε και μετά να αποφασίζουμε, αρκούμαστε στο να περιφέρουμε και να λιβανίζουμε σαν λείψανο αυτές τις χονδροκομένες και για ανδράποδα προορισμένες ιερές παρακαταθήκες.

Και όλα αυτά γιατί,
Το παρελθόν , πρόσφατο και απώτερο συνεχίζει να βαραίνει ασφυκτικά την κοινωνία μας, της οποίας τις δημιουργικές δυνάμεις μαραίνουν τα παράγωγα των συμβατικών αληθειών. Την ευνουχίζει για την ακρίβεια "ο ακατάσχετος μετεωρισμός ανάμεσα σε νοσταλγία και μίμηση ενός ατόμου χωρίς εσωτερικότητα, που ενίοτε δεν διαφέρει από κύμβαλο αλαλάζον".

Ανώνυμος είπε...

ΥΓ..Το προηγηθέν, για σένα, ανώνυμε,
με το "ΔΕΝ ΣΕ ΠΙΣΤΕΥΩ".

Ανώνυμος είπε...

Πληροφορίες για το καθεστώς των πλατειών ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ μοιράζονται αφιλοκερδώς από τον Δήμο. ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΤΡΑΠΕΖΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ.

Στην διακίνηση του υλικού πρωταγωνιστεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.

ΌΧΙ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΑΤΕ ΟΤΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ.

Ανώνυμος είπε...

Τι όνειρο είδες βρε φίλε ;Εσένα λέω που τα΄βαλες με τα μυστήρια.Κι αν για σένα δεν είναι τίποτε, σεβάσου την πίστη των άλλων.Ήμαρτον!

Ανώνυμος είπε...

Άμα διαβάζεις γρήγορα αυτά παθαίνεις: Ο πρωινός σχολιαστής δεν έδινε συγχαρητήρια στο Δήμο. Ευχόταν ο άνθρωπος ώστε ο Δήμος να γίνει μιμητής του ιδιοκτήτη στον οποίον και απένειμε τα συγχαρητήρια. Συγνώμη φίλε. Άμα έχει και μια διάθεση ειρωνίας το σχόλιό σου συμφωνώ απολύτως. Αλλά δεν πειράζει, μια ευχή δεν έκανε ποτέ κακό.

Ανώνυμος είπε...

ΣΕΒΑΣΤΗ Η ΕΥΣΕΒΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ..
ΟΜΩΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΦΙΜΩΣΕΙ ΤΙΣ ΦΩΝΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΝΑ ΛΕΝΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ...

ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΤΑ ΑΓΓΕΛΟΎΔΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ...
ΕΠΕΙΔΗ ,ΜΑΣ ΛΕΝΕ ,ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΠΑΤΟΡΙΚΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ !

ΕΑΝ ΕΣΥ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΩΡΕΙΣ ΠΑΝΗΓΥΡΙ, ΜΕΙΝΕ ΜΕ ΤΙΣ "ΑΜΑΡΤΩΛΙΚΕΣ" ΣΟΥ ΕΝΟΧΕΣ.
ΕΙΝΑΙ, ΒΛΕΠΕΙΣ, ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ, ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ...

ΑΝΗΚΩ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΕΝΑΓΩΝΙΩΣ ΝΑ ΤΟΝ ΕΡΜΗΝΕΥΣΟΥΝ -ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ- ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΩΣΩ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ΜΟΥ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΠΑΡΕΛΑΒΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΟΥΣΑ ΚΑΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΑ ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ,
Η ΟΠΟΙΑ ΠΊΣΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΚΕΡΑΥΝΟ ΕΒΛΕΠΕ ΤΗΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΗ ΘΕΙΑ ΤΙΜΩΡΙΑ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΜΑΡΤΩΛΟ..

ΚΑΘΕ ΑΣΤΡΑΠΗ ΕΠΡΕΠΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ,
ΚΑΘΟΤΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ "ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΝ ΣΟΦΙΑ ΕΠΟΙΗΣΕΝ"

Ανώνυμος είπε...

Μιας και μιλάς για αστραπές 24 παιδιά σκοτώθηκαν εχθές στην Ουγκάντα από κεραυνό που έπεσε στο σχολείο τους.

Είναι πιθανόν ο θεός να είχε κάποιο σχέδιο...

Άς ελπίσουμε ότι ήταν να φωτιστούν ορισμένοι και να βάλουν αλεξικέραυνα στα σχολεία.

Γιατί υπάρχει και η περίπτωση ορισμένοι να πιστεύουν ότι στην Ουγκάντα δεν ζούν άνθρωποι και ότι ο θεός αποφάσισε να τους ξεπαστρέψει αρχίζοντας από τα πιτσιρίκια.

Ανώνυμος είπε...

ΑΣΤΡΑΠΗ ΚΑΚΙΑ ΛΕΩ ΕΓΩ....
ΡΕ ΦΙΛΕ ΑΝ ΕΣΕΝΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΙ ΕΧΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ -ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΩ ΤΙΣ ΜΑΚΑΚΙΕΣ ΠΟΥ ΛΕΣ- ΚΡΑΤΑ ΤΟ ΑΒΑΠΤΙΣΤΟ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΤΟΝ ΛΕΝΕ ΑΚΟΜΑ ΜΠΕΜΠΗ. ΕΜΕΙΣ ΤΙ ΣΟΥ ΦΤΑΙΜΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΗΔΙΕΣ; ΚΙ ΟΤΑΝ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΠΑΛΙ ΚΛΑΙΕΙ ΕΤΣΙ ΟΠΟΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΓΕΝΝΗΘΕΙ. ΚΙ ΟΤΑΝ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΓΙΑΤΡΟ ΚΛΑΙΕΙ ΟΠΟΤΕ ΝΑ ΤΟ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΑΡΡΩΣΤΟ.
ΤΙ ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΘΕΕ ΜΟΥ;

Ανώνυμος είπε...

Ξεχειλίζει το είναι σου από αγάπη και χριστιανοσύνη ,φίλε.
Αν το κρίνει σωστό και δίκαιο ο καλός Θεούλης, ας υλοποιήσει την μεγαλόκαρδη ευχή σου !
Να ρίξει δηλαδή όχι μία, αλλά πάμπολλες αστραπές για να με κατακάψει..

Να γαληνέψει το πνεύμα σου, αδελφέ μου και να απαλλαγεί ο τόπος από τα μιάσματα...

Κάποτε οι επί γης εκπρόσωποί του στήνανε γκιλοτίνες για να αποκεφαλίσουν τις μάγισσες και τους αιρετικούς..
Κατά τα λοιπά, σου βγάζω το καπέλο καθότι οι περί την ψυχολογία και παραψυχολογία γνώσεις σου ξεπερνούν και αυτές του μεγάλου Ίρβιν Γιάλομ, Φαντάζομαι να το έχεις διαβάσει το θαυμάσιο βιβλίο του «τότε που έκλαψε ο Νίτσε». Τι λες, δεν είναι ψυχοθεραπευτικό;

ΥΓ…Α , Τι κάθεσαι και χολοσκάς με τις αρλούμπες μου; Προσπέρνα τις ,μη τις διαβάζεις. Για τόσο ευτελή και τετριμμένα υπάρχει λόγος να επικαλείσαι την θεϊκή παρέμβαση;
Να έχεις υπόψη σου ότι η εποχή του Μεσαίωνα και της μαύρης μαγείας έχει περάσει αντιστρεπτί και το ελεύθερο πνεύμα δεν κάμπτεται από τίποτε και ότι εγώ δεν θα προσπερνώ τα όποια γραφόμενά σου. Με διασκεδάζουν.

Ανώνυμος είπε...

Ο νόμος περί πλατειών του υπουργείου
Εσωτερικών και ΥΠΕΧΩΔΕ για τα καταστήματα
Υγειονομικού ενδιαφέροντος λει ξεκάθαρα
Και υποχρεούται ο Δημος να εφαρμόσει
Ότι κάθε κατάστημα δικαιούται το 25%
Επί του καθαρού εσωτερικού χώρου .
Δηλαδή ένα κατάστημα 100tm δικαιούται
25 tm εξωτερικό χώρο
Είπατε τίποτα ;

Ανώνυμος είπε...

Σαν τι να πούμε δηλαδή; Σύμφωνα με την άποψη της "Τεχνικής Υπηρεσίας" (γιατί κρύβονται ορισμένοι; φοβούνται ή ντρέπονται ή αποζητούν "νομιμοποίηση"). "Αφού ΥΠΑΡΧΟΥΝ καταστήματα που υπερκαλύπτουν το όριο, ας το επιτρέψουμε σε όλους ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ." Όπως λέει και ο Δήμαρχος μετά από ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ που θα έχει τελειώσει και η ΕΠΙΤΡΟΠΗ το έργο της θα τα αποξηλώσουν αν χρειαστεί.
Να είμαστε και θετικοί όμως. Προτείνω επικεφαλής της επιτροπής να μην είναι άνθρωπος από την Φιλιππιάδα, γιατί μπορεί να κατηγορηθεί ότι μεροληπτεί κ.λπ. Καταλληλότερος όλων όσων διαθέτει η δημοτική πλειοψηφία πιστεύω ότι είναι ο Αντιδήμαρχος Γοργομύλου.

Ανώνυμος είπε...

Τι να πούμε; Μόνο ότι αισθανόμαστε υπερήφανοι που ο Δήμος εφαρμόζει τον νόμο. Με αμεροληψία...

Ανώνυμος είπε...

Γιατί το μαρτύρησες; Τώρα όλοι θα μετράνε τα τετραγωνικά ΈΞΩ για να μάθουν πόσα τετραγωνικά έχουν ΜΕΣΑ.
Οι πιό πονηροί θα κάνουν πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις για να δούν τι περισσεύει από την πλατεία για πεζούς και οδοιπόρους. Μπελά στο κεφάλι μας έβαλες.

ΥΓ
Τα δημοτικά τέλη υπολογίζονται με βάση τα μέσα ή τα έξω τετραγωνικά;

Ανώνυμος είπε...

Ελλάς το μεγαλείο σου.


Ο διάλογος είναι απολύτως αυθεντικός και αφιερώνεται στον Βαγγέλη Βενιζέλο που - νομίζει ότι - θα πιάσει τη φοροδιαφυγή. Διαδραματίστηκε μόλις προχθές σε καφετέρια - όταν σε μια συζήτηση εναντίον των πολιτικών, γενικώς, κάποιος ρώτησε τον διπλανό του.
- Παντελή, δεν δουλεύεις σήμερα; (στην ΕΥΔΑΠ);
- Πετάχτηκα δυο λεπτά να πάρω τη γυναίκα μου - κουρεύει μια πελάτισσά της εδώ δίπλα.
- Δουλεύει σε σπίτια; Και αποδείξεις πώς κόβει ρε συ;
- Δεν κόβει, αυτό έλειπε με 12 ευρώ που χρεώνει το κούρεμα. Ούτε μπλοκ δεν έχει.
- Και από ασφάλιση για σύνταξη τι κάνει;
- Την παίρνει εικονικά ένας κουμπάρος μας στο ξενοδοχείο του έξι μήνες τον χρόνο και τους υπόλοιπους μπαίνει στο ταμείο ανεργίας. Του δίνουμε μόνο τις εισφορές.
- Ωραία, είναι ασφαλισμένη, θα έχει σύνταξη και παίρνετε και κάτι.
- Σιγά, ούτε για τη βενζίνη της δεν φτάνουν αυτά που δίνει το Ταμείο.
- Αλλά κι εσείς τρίτο αυτοκίνητο τι το θέλατε;
- Το πήραμε ως τρίτεκνοι χωρίς εισφορά και πάει η κόρη μας στο σχολείο.
- Μπα; Εχει δίπλωμα.
- Οχι, αλλά φέτος γίνεται 18 και θα της βγάλω.
- Και με το αγροτικό ποιος κυκλοφορεί;
- Ο μεγάλος γιος μας, αλλά προσέχει.
- Τι πράγμα;
- Δεν έχει πινακίδες, δεν βγάλαμε. Ούτε ασφάλεια, δεν συμφέρει. Εξάλλου μόνο Σαββατοκύριακα το κινεί.
- Για να πάει πού;
- Στον κουμπάρο με το ξενοδοχείο, δουλεύει στην ταβέρνα. Λέω μήπως τον πάρει κι αυτόν σαν τη μάνα του, να έχει ασφάλιση. Πετάγεται και στο χωριό και βοηθάει τον αδελφό μου στα πρόβατα και τις ελιές.
- Εχει καμιά εκατοστή πρόβατα νομίζω.
- Μπα, καμιά 25αριά έμειναν. Αλλά επιδότηση παίρνει για 100.
- Και ο έλεγχος δεν τον πιάνει;
- Οταν έχει μέτρημα τού στέλνει ο γείτονας τα δικά του.
- Και με τις ελιές;
- Είχαμε 200 ρίζες, άλλα οι μισές ξεράθηκαν.
- Δεν ξαναφύτεψες;
- Δεν συμφέρει. Με 2-3 ευρώ το κιλό το λάδι, τα μισά τα παίρνουν οι Αλβανοί, άσε λιπάσματα, οργώματα. Μια χαρά είναι με την επιδότηση.
- Και λες ότι σας κοροϊδεύουν οι πολιτικοί ρε Παντελή; Εσύ τι κάνεις;
- Σιγά τώρα, αυτοί τρώνε με χρυσά κουτάλια.
Οποιος νομίζει ότι πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό κάνει λάθος. Συμπέρασμα; «Ελλάς το μεγαλείο σου».
Γ.Λιακόπουλος, πρωτομηνιάτικα στα ΝΕΑ.

Ανώνυμος είπε...

Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου το ανάγνωσμα.

(Για πληροφόρηση μόνο. Ο καθείς τα συμπεράσματά του).

Μέρος 1ον.

Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων.

Πρόεδρος της Επιτροπής:

ΒΑΣΩ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.

Συμμετέχοντες:

ΠΑΣΟΚ (παρόν)
ΝΔ (παρούσα)
ΛΑΟΣ (παρών)
ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ: "δεν συμμετείχαν κατά την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου στην Επιτροπή".

Αποτέλεσμα:

"Η επιτροπή ΑΠΟΔΕΧΘΗΚΕ, κατά πλειοψηφία, ΚΑΤ'ΑΡΧΗΝ, ΚΑΤ'ΑΡΘΡΟ, και ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ του το σχέδιο νόμου και ΕΙΣΗΓΕΙΤΑΙ την ψήφισή του από την ΒΟΥΛΗ"

24-06-2011

Ανώνυμος είπε...

Μέρος 2ον

Βασικά Οικονομικά Στοιχεία:

Τι ΑΕΠ έχουμε:

2009 235 δις €
2010 230 δις €
2011 225 δις €
2012 228 δις €
2013 235 δις €
2014 243 δις €
2015 252 δις €

Τουτέστιν μέχρι το 2011 ξέρουμε ότι χάνουμε πεταλιές.

Από το 2012 ελπίζουμε ότι θα αρχίσουμε να παράγουμε περισσότερα.

(Με τρώει το χέρι να γράψω σχόλιο αλλά άστο).

ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ - ΕΞΑΓΩΓΕΣ

2009 -69,5 + 44,3 = -25,2
2010 -67,7 + 48,2 = -19,5
2011 -67,1 + 52,4 = -14,7
2012 -66,5 + 56,5 = -10,0
2013 -69,0 + 61,7 = -7,3
2014 -73,1 + 67,1 = -6,0
2015 -76,6 + 72,5 = -4,1

Τουτέστιν από 25,2 δις € (μην ξεχνιώμαστε δισεκατομμύρια είναι αυτά δεν είναι στραγάλια) που χάνουμε το 2009 στο παιχνίδι τι βάζω / τι βγάζω, θα φθάσουμε το 2015 να χάνουμε μόνο 4,1 δις €.

ΟΧΙ γιατί θα ΕΙΣΑΓΟΥΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ. Αλλά γιατί

ΘΑ ΕΞΑΓΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ.

(Να το κάνω τώρα το σχόλιο ή να το αφήσω για αργότερα;)

ΕΣΟΔΑ / ΕΞΟΔΑ

(Μήπως είδε κανείς τον προυπολογισμό του Δήμου να δούμε τι έσοδα έχουμε και τι πληρώνουμε πού;)

2009 +50,6 -84,2 = -33,6
2010 +54,2 -75,7 = -21,5
2011 +55,5 -81,4 = -25,9
2012 +54,5 -81,3 = -26,8
2013 +54,8 -86,5 = -31,7
2014 +54,4 -88,4 = -34,0
2015 +54,8 -92,9 = -38,1

Που σημαίνει: κόψαμε τα άντερά μας από δαπάνες το 2009 και μετά τις ΑΝΕΒΑΖΟΥΜΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ενώ

ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΧΕΔΟΝ ΣΤΑΘΕΡΑ:

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ:

ΠΑΛΙ ΜΕ ΔΑΝΕΙΚΑ ΘΑ ΖΟΥΜΕ!

και όσο θα πηγαίνουμε ΘΑ ΑΥΞΑΝΟΥΝ κιόλας.

(Σε απόλυτα νούμερα αλλά να ξέρουμε ότι το παιχνίδι γίνεται με τα ποσοστά).

Ανώνυμος είπε...

Μέρος 3ον.

ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ / ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ - ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ


2011 = 706.000
2012 706.000 + 4.000 - 26.600 = 683.400
2013 683.400 + 5.300 - 26.600 = 662.100
2014 662.100 + 5.300 - 26.600 = 640.800
2015 640.800 + 5.300 - 26.600 = 619.500

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2015 οι δημόσιοι υπάλληλοι θα έχουν μειωθεί κατά 86.500

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ

ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΠΟΛΥΛΟΓΟΥΜΕ

Από 427.000 το 2011 θα φθάσουν σε 531.000 το 2015.

104.000 παπούδες και γιαγιάδες παραπάνω ΑΦΟΥ εκαταλείψουν και το μάταιο τούτο κόσμο γύρω στους 43.000.

Ανώνυμος είπε...

Μέρος 4ον

ΤΙ ΤΟΚΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ;

Κρατηθείτε αδέλφια.

Από 12.3 δις € το 2009 θα φθάσουμε στα 28.0 δις € το 2015.

ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΕΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ;

Από 298.7 δις € το 2009 θα φθάσει στα (ξανακρατηθείτε) 501.0 δις € το 2015.

Ή σε ποσοστά

από 127.1% του ΑΕΠ το 20009
σε 198,9% του ΑΕΠ το 2015.

(Δεν λέμε 200% για να ακούγεται το εκατό μπροστά).

Ανώνυμος είπε...

Σας τρόμαξα έτσι;

Μην ανησυχείται ρε. Αυτά θα συμβούν άμα δεν πάρουμε μέτρα.

Εμείς όμως είμαστε λαός προνοητικός και θα πάρουμε μέτρα.

(Κάποιοι επιμένουν πως θα ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΝ ΜΕΤΡΑ, αλλά άστους να λένε).

Ανώνυμος είπε...

Ο ΠΕΤΕΤΈΡΗΣ στα σημερινά ΝΕΑ Σαλπίζει "άμυνα και αντίσταση".

Μα προβλημάτισε αρκετά και προς στιγμή σκέφτηκα να ανταποκριθώ .
Μετά από ώριμότερη σκέψη κάθισα και του έγραψα την παρακάτω γραφή:

Είσαι και εσύ Γιαννάκη μου συνεργός και μέτοχος σε αυτόν τον θίασο που λέγεται " Η Ελλάς υπό κατάρρευση." ...
Ένας θαυμάσιος καθημερινός αναλυτής στις εδώ και 55 χρόνια καθημερινές μου εφημερίδες και ένας mega-λος εμπρηστής στο λυκόφως της κάθε μέρας..
Εσείς , οι 5-6 τηλεαστέρες, των βραδινών ειδήσεων διαμορφώνετε , επιμορφώνετε και διαπλάθετε χαρακτήρες, στάσεις και συμπεριφορές με αποτέλεσμα να εξωθείτε αυτό το άμορφο σώμα, που λέγεται ελληνική κοινωνία, στην αυτοκαταστροφή...
Εσείς οι ΞΕΡΟΛΕΣ επί κάθε επιστητού δημοσιογράφοι, που έχετε ξεπεράσει και τον πρόεδρο του Αρείου Πάγου σε λόγο καταγγελτικό έχετε παραλύσει κάθε δεσμό και συνοχή της κοινωνίας με τον καθημερινό πανικό που σπέρνετε .
Ένα λόγο πειστικό ,παρηγοριάς και ελπίδας περιμένουμε να ακούσουμε από τα πολιτικά πρόσωπα που κάθε βράδυ φιλοξενείτε στα τηλεπαράθυρα και αντί αυτού παρακολουθούμε μια εξευτελιστική για τους πολιτικούς και κάθε αγνό και πονεμένο τηλεθεατή προσπάθεια σας να υποχρεώσετε τους καλεσμένους να συμφωνήσουν με τις δικές θεωρήσεις, αναλύσεις και σωτήριες απόψεις . Δεν σας ενδιαφέρει η απέναντι άποψη όταν δεν συμπίπτει με την δική σας και για αυτό παριστάμεθα μάρτυρες μιας θλιβερής φαρσοκωμωδίας : Δεν αφήνετε ποτέ τον συνομιλητή σας να ολοκληρώσει την άποψή του...Ορμάτε ομαδικά κατά πάνω του με ορυμαγδό ερωτήσεων εντελώς διαφορετικού θέματος και δεν τον αφήνετε ούτε να αναπνεύσει ή του αφαιρείτε τον λόγο επειδή έτσι σας γουστάρει για να τον δώσετε στον αντίπαλο..
Η "Ελλάς το μεγαλείο σου " στο παράπλευρο άρθρο του Γ. Λιακόπουλου - θέλω να πιστεύω ότι το έχεις διαβάσει- αποτελεί την λεπτομερέστερη τομογραφία της ελληνικού κοινωνικοπολιτικού ιστού με μη επιδεχόμενα ιάσεως ανατομοπαθολογικά ευρήματα ... Όταν το 75% του ελληνικού λαού –τόσο είναι το ποσοστό που ασχολείται με τον τριτογενή τομέα- αποτελεί τα δομικά κύτταρα αυτού του εξ ολοκλήρου βαρέως ασθενούντος ιστού, που ως εκ της φύσεώς του παρασιτεί πάνω στο δευτερογενή και πρωτογενή τομέα, των οποίων τα όρια περιορίζονται στο 17% και 4% αντίστοιχα, όσοι ΒΕΝΙΖΕΛΗΔΕΣ και αν στρατολογηθούν και όσα καθημερινά κηρύγματα σωτηρίας και αν εκπέμψετε από τον ψυχροπολεμικό τηλεοπτικό σας άμβωνα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ, ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΑΜΥΝΑ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ….

Δεν είναι δυνατόν να πονάτε πραγματικά για το κατάντημα αυτού του τόπου όταν την μια φορά καταγγέλλετε τους κυβερνώντες για την αργοπορία τους στη λήψη σκληρών μέτρων προκειμένου να περισωθεί κάτι και την επόμενη να τους λοιδορείτε διότι με τα μέτρα που πήραν ξεσήκωσαν τους πολυσχεδώς και ποικιλοτρόπως βολεμένους του τριτογενούς τομέα…
Με ποιους «αμιζαδώρητους» εφοριακούς-της Δεξιάς, της Αριστεράς, των Σοσιαλιστών- θα γίνει η σύλληψη της φοροδιαφυγής ; προς τα πού πρέπει να αναζητηθούν οι μη αργυρώνητοι εισφοροεισπράκτορες προκειμένου να σωθούν τα ασφαλιστικά ταμεία από τον καταποντισμό; Ποιους να αφήσω αμνημόνευτους ; τους φακελάκηδες του ΕΣΥ και τους μεγαλοκαθηγητάδες της υγείας ; τους λειτουργούς της πολεοδομίας ;
Aυτό το αδηφάγο τέρας του τριτογενή τομέα πρέπει να συρρικνωθεί άμεσα και δεν είναι μόνο οι δημόσιοι υπάλληλοι ..Σε κάθε 17 συμπολίτες αναλογεί και ένα κατάστημα κ Πρετεντέρη !
ΜΕΤΑΠΡΆΤΕΣ, ΔΙΑΚΟΜΙΣΤΕΙΣ ΚΑΙ ΑΕΡΕΤΖΙΔΕΣ....

ΥΓ.. Μη με παρεξηγήσεις που σε αποκάλεσα Γιαννάκη. Αυτό το δικαίωμα το πήρα από την ηλικία μου αφού ήμουν φανατικός αναγνώστης του λαμπρού πατέρας σας αλλά και επειδή στα ράφια της βιβλιοθήκης είναι στοιβαγμένοι δύο--τρείς φάκελλοι με αποκόμματα δικών σου άρθρων.

Ενας απόμαχος της επαρχίας, υπηρέτης του πρωτογενή τομέα

filoiko είπε...

Σήμερα στις 6 το απόγευμα θα αποχαιρετήσουμε για πάντα εναν δικό μας ανθρωπο και φίλο.

Τον Μιχάλη Καλατζή.

Εφυγε ξαφνικά χθες από ανακοπή σε ηλικία
68 ετών.

Μεγάλη η αγάπη του για τον Εθνικό.

Την έδειχνε χρόνια τώρα με κάθε τρόπο
ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΩΣ.

Ανώνυμος είπε...

ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΤΑ ΑΓΓΕΛΟΎΔΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ...


Αγαπητέ φίλε, το πραγματικό μαρτύριο των παιδιών είναι να μεγαλώνουν με ανεπαρκείς γονείς. Αυτοί οι ανόητοι γονείς έχουν δημιουργήσει αυτό το χάος στην κοινωνία μας. Αυτοί οι γονείς-συνήθως με ελαστική συνείδηση- προτρέπουν τα παιδιά τους, όταν μεγαλώνουν, να πατήσουν επί πτωμάτων, προκειμένου να αποκομίσουν οικονομικά οφέλη. Αγαπητέ μου, δεν δημιουργεί η βάπτιση ψυχολογικά τραύματα, αλλά η αδιαφορία της οικογένειας, η ανεπάρκεια του σχολείου και η κρατική αναλγησία. Eξ άλλου, κάποιος μπορεί να δώσει στο παιδί του ένα όνομα χωρίς να χρειαστεί να το βαφτίσει. Κάντο, έτσι, λοιπόν, και σου εύχομαι, ολόψυχα, να ζήσεις πολλά και καλά χρόνια, προκειμένου να βρεις τη λύση στα όποια προβλήματά σου..

Ανώνυμος είπε...

Απαλλάξου για λίγο από τα δεσμά του εαυτού σου...
Σε έχουν καταπνύξει οι αγκυλώσεις μιας παράδοσης που δεν σε αφήνουν να δεις την μύτη σου...

Ειλικρινά υποκλείνομαι στις ψυχαναλυτικές ικανότητες σου οι οποίες πρέπει να είναι καρπός αξιολογότατων επιστημονικών εφοδίων και διεισδυτικότατης κοινωνιολογικής ανάλυσης.

Παρότι ανώνυμος σχολιαστής από τα γραφόμενα σου ευκολάτατα μπορεί να διαπιστώσει ακόμα και ο πιο αγράμματος και αδαής αναγνώστης ότι πίσω από αυτή την ανωνυμία πρέπει να κτύβεται προσωπικότητα με πάμπολες επιστημονικές περγαμηνες.
Δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε να αποφαίνεται με τέτοια αυτοπεποίθηση και τόση σιγουριά, ότι δηλαδή το χάος της
κοινωνίας είναι αποτέλεσμα και καρπός των ανόητων γονέων και ότι γονείς με την ελαστική συνείδηση είναι αυτοί που εξωθούν τα παιδιά τους να πατούν επί πτωμάτων!

Αναθεματίζω την κακιά μου μοίρα δίοτι έγινα πατέρας πριν προλάβω να διαβάσω αυτές τις συγκλονιστικες διαπιστώσεις.

Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα..
Απόψε ξεθάμπωσαν τα μάτια και φωτίστηκε το μυαλό μου !
Απόψε διαπίστωσα ότι γέρασα μεσα στην πλάνη που με είχε πείσει να πιστεύω ότι η βάφτιση δημιουργεί τεράστια ψυχολογικά προβλήνατα..

Ποτέ δεν μου είχε περάσει από την σκέψη ότι τα δάκρυα και οι γοερές κραυγές των μωρών είναι εκδήλωση ανείποτης χαράς διότι δια της βαπτίσεως απαλλάχτηκαν από το προπατορικό αμάρτημα...

Μιλτιάδη,

Νόμιζα οτι οι απόψεις μου είναι ακατανίκητες. Απόψε κατάλαβα ότι δεν δικαιούμαι να ξαναμιλήσω παπαραλογώντας....

Ανώνυμος είπε...

[...] βεβαίως ότι αυτή η βαρβαρότητα καταγράφεται στο υποσυνείδητο του παιδιού με αποτέλεσμα οι φοβίες να το κυνηγούν σε όλη του τη ζωή...![...]

Τα μωρά κλαίνε γοερά, επειδή άργησες να τα ταΐσεις, επειδή άργησες να τους αλλάξεις πάνα ή επειδή μπήκε σαπουνάδα στα μάτια τους στη διάρκεια του μπάνιου. Αν από το κλάμα δημιουργούνταν …ψυχολογικά προβλήματα τότε θα έτρεχαν για ψυχανάλυση από τα 12 τους.
Για τα προβλήματα των νέων και της κοινωνίας μας, σίγουρα δεν ευθύνεται το κλάμα της βρεφικής ή της παιδικής ηλικίας.

Αν δεν ευθύνεται ο τρόπος που μας μεγάλωσαν οι γονείς μας, τότε τι φταίει;
Το κλάμα στα βαφτίσια μας;
Είσαι μορφωμένος και μπορείς να αντιληφθείς με ευκολία την επίδραση του οικογενειακού περιβάλλοντος, πάνω μας. Μέσα σε 5 αράδες, μπορείς να καταλάβεις αν ένας άνθρωπος είναι υπερφίαλος και είρωνας. Όπως, επίσης, μπορείς να διακρίνεις αν ένας άλλος άνθρωπος είναι ταπεινός και ευγενικός. Μέσα σε 5 σειρές. Όπως οι αναρτήσεις μας.
Όλοι μας αποτελούμε είδωλα των γονιών μας.

[...] Η θρησκεία είναι ο φράχτης της επικοινωνίας με το ΝΟΥ μας[...].
Σε ό, τι αφορά στις αγκυλώσεις του νου, θα σού πρότεινα ένα καταπληκτικό βιβλίο που δείχνει πως μπορεί ο άνθρωπος μέσα από τη μόρφωση και την παιδεία να προσεγγίσει τον ίδιο τον Θεό και να αντιληφθεί το μεγαλείο της δημιουργίας Του, χωρίς ο Θεός στέκεται εμπόδιο σε αυτόν τον δρόμο.

Πολέμης, Ι. (ed.), Θεόδωρος Μετοχίτης. “Ηθικός ή περί παιδείας”. Εισαγωγή, κριτική έκδοση, μετάφραση, σημειώσεις (“Κείμενα βυζαντινής λογοτεχνίας”, 1), εκδ. “Κανάκη”, Αθήνα, 2002 (1995-1η έκδοση).

Ανώνυμος είπε...

MIΛΤΙΑΔΗ ΚΙ ΑΛΛΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ. ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΑΣΕΣ ΕΤΣΙ ΑΥΤΟ;

Ανώνυμος είπε...

ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΕΙΣΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ Η ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΕΣ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ;
Ε ΚΑΙ ΤΙ ΕΓΙΝΕ;

filoiko είπε...

Εσεις από τα δύο προηγούμενα σχολια κοιτάζετε αν θα βγάλω φωτογραφίες
και ρωτάτε ανώνυμα μόνο εμένα
για την πλατεία;

Το filoiko εχει υποκαταστήσει κάποιους;

filoiko είπε...

Συγνώμη που διέκοψα την κουβέντα που είχε αναπτυχθεί για την βάπτιση.

Ανώνυμος είπε...

Ο αναγιγνώσκων εγκέφαλος.

Γιατί άραγε η αφήγηση ιστοριών (προφορική ή γραπτή, αδιάφορο) ασκεί τέτοια ακαταμάχητη έλξη και μαγική επιρροή πάνω στον ανθρώπινο νου; Το ερώτημα αυτό απασχολεί τους μεγαλύτερους στοχαστές ήδη από την αρχαιότητα.

Αρκεί να θυμηθούμε τις ρηξικέλευθες απόψεις του Σωκράτη και του Πλάτωνα σχετικά με τα πρωτεία του προφορικού έναντι του γραπτού λόγου. Οπως υποστηρίζει ο Πλάτων διά στόματος Σωκράτη στον περίφημο διάλογο «Φαίδρος» (275c-277a), ο γραπτός λόγος καταστρέφει τη μνήμη και αποδυναμώνει το νου. Επιπλέον, το γραπτό κείμενο δεν είναι ζωντανό και δεν μπορεί να απαντά στα ερωτήματα που του θέτει ο αναγνώστης.

Η γραφή και η ανάγνωση, σύμφωνα με τον μεγάλο φιλόσοφο, είναι δραστηριότητες παθητικές και μοναχικές, ικανές να παράγουν μόνο μια αυτιστική προσομοίωση, δηλαδή μια πλασματική εικόνα της πραγματικότητας. Σήμερα, υπό το φως των πιο πρόσφατων νευροψυχολογικών ανακαλύψεων, αλλά και την τάση επικράτησης της ψηφιακής τεχνολογίας, η πλατωνική κριτική στην παραπλανητική δύναμη του γραπτού λόγου ακούγεται αξιοπερίεργα επίκαιρη.


Μέχρι πριν από μερικά χρόνια οι ειδικοί (νευρολόγοι, γνωσιακοί ψυχολόγοι, νευρογλωσσολόγοι) δεν διέθεταν τα αναγκαία τεχνολογικά μέσα για να μελετήσουν σε βάθος το πώς και σε ποιο βαθμό η πράξη της γραφής ή της ανάγνωσης επηρεάζουν τις εγκεφαλικές μας δραστηριότητες. Σήμερα όμως, χάρη στις νέες νευροαπεικονιστικές τεχνικές (μαγνητική λειτουργική τομογραφία, τομογραφία εκπομπής ποζιτρονίων κ.ά.), είναι πλέον εφικτή η μελέτη των νευρωνικών κυκλωμάτων που επηρεάζουν και επηρεάζονται από τη δραστηριότητα της ανάγνωσης.

Στον τομέα αυτό πρωτοποριακές είναι οι μελέτες του Γάλλου νευροεπιστήμονα Στανισλάς Ντεέν (Stanislas Dehaene) και της Αμερικανίδας Μέριαν Γουλφ (Maryanne Wolf), επιφανούς ερευνήτριας των εγκεφαλικών υποδομών και των παθήσεων της αναγνωστικής λειτουργίας. Με τις έρευνές τους απέδειξαν ότι η ανάγνωση και η γραφή δεν αποτελούν αθώες και χωρίς συνέπειες πολιτισμικές επινοήσεις, ούτε όμως και βιολογικά προκαθορισμένες εγκεφαλικές ικανότητες.


Πλήθος μεταγενέστερων μελετών επιβεβαίωσαν ότι η δημιουργική επίδραση της ανάγνωσης επηρεάζει δραματικά την αρχιτεκτονική των νευρωνικών κυκλωμάτων του εγκεφάλου μας, τα οποία με τη σειρά τους ανασυγκροτούνται δομικά και λειτουργικά ώστε να διευκολύνουν και να ενισχύσουν την αναγνωστική δραστηριότητα.


Χάρη στην εγγενή πλαστικότητα και ευελιξία των εγκεφαλικών δομών, χάρη δηλαδή στην «ανοιχτή αρχιτεκτονική» του, ο εγκέφαλός μας μπόρεσε πριν από περίπου έξι χιλιάδες χρόνια να μετατραπεί σε αναγνωστική μηχανή.

Ανώνυμος είπε...

Θεραπευτές από χαρτί
Βλέπουμε λοιπόν ότι ο γραπτός λόγος και η ανάγνωση δεν προέκυψαν από κάποια γονίδια ή από βιολογική προδιάθεση του ανθρώπινου νου, αντίθετα ήταν εξαιρετικά αποτελεσματικά κοινωνικά-επικοινωνιακά τεχνάσματα που επινοήθηκαν σχετικά πρόσφατα στην ανθρώπινη ιστορία. Ισως γι' αυτό η λειτουργία της ανάγνωσης ισορροπεί επισφαλώς ανάμεσα στις δύο μεταβλητές της ανθρώπινης ύπαρξης: τη βιολογία και τον πολιτισμό.

Γονείς και δάσκαλοι παροτρύνουν τα παιδιά από την πιο τρυφερή ηλικία να διαβάζουν, όχι τόσο για να διευρύνουν το πνεύμα ή τις κριτικές τους ικανότητες -αρετές αμφίβολης οικονομικής αξίας και κοινωνικά επιζήμιες, σύμφωνα με τα επικρατέστερα σήμερα κοινωνικά πρότυπα-, αλλά επειδή «κάνει καλό» στην ανάπτυξη του εγκεφάλου τους. Η μέχρι πρόσφατα καθαρά εμπειρική εικασία ότι η ανάγνωση βιβλίων βελτιώνει σημαντικά τις εγγενείς εγκεφαλικές μας ικανότητες, θεωρείται σήμερα επαρκώς επιβεβαιωμένη.
Υπάρχει όμως και μια άλλη, εξαιρετικά επωφελής, λειτουργία της αναγνωστικής πρακτικής, την οποία τείνουμε να την παραλείπουμε ή να την υποβαθμίζουμε: ό,τι διαβάζουμε επηρεάζει βαθύτατα τον τρόπο που βλέπουμε τα πράγματα και τους άλλους.
Αρκετές νευροψυχολογικές μελέτες έχουν δείξει ότι οι εγκεφαλικές περιοχές που ενεργοποιούνται κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης ενός διηγήματος δεν είναι οι ίδιες με τις εγκεφαλικές περιοχές που σχετίζονται με την κατανόηση των λέξεων και των σημασιολογικών δομών του κειμένου που διαβάζουμε.

Υπό αυτή την έννοια ο χρόνος που «σπαταλάμε» στην ανάγνωση ενός λογοτεχνικού διηγήματος μας αποδίδει στο τέλος, εκτός από τις όποιες αισθητικές απολαύσεις, και μια βαθύτερη γνώση του εαυτού μας και των συνανθρώπων μας. Επιπλέον, η διαπιστωμένη χαλαρωτική δράση του λογοτεχνικού, κυρίως, λόγου πάνω στον αναγνώστη, σχετίζεται στενά με το γεγονός ότι η ίδια η πράξη της ανάγνωσης απαιτεί τη συγκέντρωση της προσοχής του αναγνώστη στο κείμενο και άρα την απόσπασή του από την πραγματικότητα και την οικειοθελή παράδοσή του στη «μαγεία» της διήγησης.
Ολο και μεγαλύτερος αριθμός ψυχοθεραπευτών υιοθετούν ως θεραπευτική στρατηγική τη διήγηση ή την ανάγνωση κλασικών διηγημάτων και παραμυθιών, με σκοπό να βοηθήσουν τους ασθενείς να ξεπεράσουν τις ψυχικές και σωματικές διαταραχές τους.
Για να καταλάβει κανείς πώς η ανάγνωση λογοτεχνικών διηγημάτων δρα πάνω στο νου των ενηλίκων θα πρέπει να αναλογιστεί τη στάση των παιδιών απέναντι στα παραμύθια. Τα παιδιά λατρεύουν να ακούνε ξανά και ξανά την ίδια ιστορία, χωρίς παραλλαγές. Αυτό συμβαίνει επειδή επαναλαμβάνοντας νοητικά τα συμβάντα και τα γεγονότα της ιστορίας που τους δημιουργούν μεγάλο άγχος ή αμηχανία, βρίσκουν το χρόνο για να ελέγξουν και ενδεχομένως να συνειδητοποιήσουν ό,τι τα φοβίζει.
Η αγχολυτική και θεραπευτική επίδραση της λογοτεχνίας βασίζεται ίσως σε έναν ανάλογο ψυχολογικό μηχανισμό, το ακριβές νευροεγκεφαλικό υπόστρωμα του οποίου απομένει ακόμη να αποκαλύψουμε.

Ανώνυμος είπε...

Albert Einstein :

«Δεν είναι δυνατόν να λύσεις ένα πρόβλημα με την ίδια λογική, η οποία το δημιούργησε»

Μεγάλη κουβέντα με λίγες λέξεις..

Και ο δικός σου παλεύει απεγνωσμένα εδώ και κάμποσες ημέρες να μας ψυχοθεραπεύσει...πετώντας την μπάλα από το γήπεδο( απάνθρωπη βαρβαρότητα της βάπτισης) στην εξέδρα των χούλιγκανς( απαίδευτοι και βάρβαροι γονείς).
Κάλεσέ τον στον γάμο σου για να σου πει"και του χρόνου"


--------------------------------------------------------------------------------

Ανώνυμος είπε...

"Τα μωρά κλαίνε γοερά, επειδή άργησες να τα ταΐσεις, επειδή άργησες να τους αλλάξεις πάνα ή επειδή μπήκε σαπουνάδα στα μάτια τους στη διάρκεια του μπάνιου. Αν από το κλάμα δημιουργούνταν …ψυχολογικά προβλήματα τότε θα έτρεχαν για ψυχανάλυση από τα 12 τους.
Για τα προβλήματα των νέων και της κοινωνίας μας, σίγουρα δεν ευθύνεται το κλάμα της βρεφικής ή της παιδικής ηλικίας"

TI ΛΕΕΙ... Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ !

ΤΑ ΚΛΑΜΑΤΑ ,ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ , ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΛΑΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ Η ΠΡΩΡΟΓΝΩΡΗ ΓΙΑ ΜΩΡΟ ΠΑΙΔΙ ΑΓΡΙΟΦΑΤΣΑ ΕΝΟΣ ΠΑΠΑ, ΜΕ ΜΙΑ ΓΕΝΙΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΓΟΝΑΤΑ,
ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΑΓΡΙΑ ΑΡΙΟΦΩΝΆΡΑ ΤΟΥ!
ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΦΩΝΑ ΣΤΟ ΔΙΑΠΑΣΟΝ,
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΕΥΚΡΙΝΕΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΑΘΟ !

Ανώνυμος είπε...

Mλτιάδη,

Πες τον φίλο σου, τον ψυχαναλυτή, ότι το κλάμα που προκαλείται από φυσικές, φυσιολογικές και βιολογικές ανάγκες, είναι κλάμα
σωτήριο για την επιβίωση του μωρού, δίοτι με αυτό γνωστοποιεί, προ παντός άλλου στη μάννα του, ότι έχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα και πρέπει να το φροντίσει....

Το κλάμα που προκαλεί μια πρωτόγνωρα άγρια και απειλητική θέα-ας πούμε του παπά- πρόέρχεται επίσης από το ένστικτο της αυτοσυντήρησης:
"Μαννούλα, απάλλαξέ με, εδώ και τώρα, από την παρουσία του μπαμπούλα !
Θα με κατασπαράξει.."

ΥΓ. Τα δυο προηγούμενα σχόλια για τον εγκέφαλο και για τους θεραπευτές στο χαρτί είχαν αφετερία εκείνη τη θαυμάσια απόφανση:

"θα σού πρότεινα ένα καταπληκτικό βιβλίο που δείχνει πως μπορεί ο άνθρωπος μέσα από τη μόρφωση και την παιδεία να προσεγγίσει τον ίδιο τον Θεό και να αντιληφθεί το μεγαλείο της δημιουργίας Του, χωρίς ο Θεός στέκεται εμπόδιο σε αυτόν τον δρόμο."

Και κάτι ακόμα. Ας αμύνεται ο ψυαναλυτής για την τιμή των σκουριασμένων και αγκυλωμένων αντιληψεων,πρόκειται για τον τελευταίο απασμό. Είμαι σίγουρος για την περαιτέρω πορεία του:
Σε κάθε βάπτιση που θα παρευρίσκεται κατά το υπόλοιπο του βίου του θα του ραγίζεται η καρδία και ας υπερασπίζεται το ενάντιο.

Ανώνυμος είπε...

Κτηνοτρόφος στο λιμάνι.

"Το να αποκλείουν οι κτηνοτρόφοι της Πίνδου την Ηγουμενίτσα είναι σαν οι λιμενεργάτες να ανεβαίνουν στην Κατάρα για να κλείσουν μια σήραγγα.

Η διαμαρτυρία ΧΑΝΕΙ λοιπόν τον ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΤΗΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ και απομένει μόνο ο σκοπός της ΖΗΜΙΑΣ και ΤΙΜΩΡΙΑΣ.

Οι κτηνοτρόφοι προκειμένου να ΤΙΜΩΡΗΣΟΥΝ την ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΖΗΜΙΩΝΟΥΝ τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ.

Τα θύματα της κινητοποίησης είναι οι συμπατριώτες τους που βγάζουν το μεροκάματο από την κίνηση στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ οι αγανακτισμένοι Έλληνες ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΚΟ Ο ΕΝΑΣ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ;

ΓΙΑΤΙ ΌΧΙ;

ΔΕΝ ΜΑΘΑΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΕ ΜΑΖΙ!"

Αφιερωμένο εξαιρετικά στις γεννιές που αφού παρήκμασαν την χώρα είναι αποφασισμένες να συμπαρασύρουν και το μέλλον της στο βάραθρο της ανεγκεφαλιάς τους. Δυστυχώς για πολλά χρόνια έχουν πιασμένα όλα τα πόστα. Στην κυβέρνηση, στη δικαιοσύνη, στη διοίκηση, στον συνδικαλισμό, παντού.

ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΟΥΝ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΟ ΤΟΥΣ;

Ανώνυμος είπε...

Από 3 έως και 11 Ιουλίου διεξάγονται οι Πνελλήνιοι αγώνες αντισφαίρισφης στην Πάτρα με μεγάλη συμμετοχή του τοπικού μας ομίλου του ΑΓΟΦ. Ας ευχηθούμε όλοι μαζί καλή επιτυχία σε όλους τους αθλητές και ελπίζουμε στη βοηθειά σας. ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Ανακεφαλαίωση για να μην ξεχνιώμαστε:

ΑΕΠ
Από 235 δις € το 2009
Σε 252 δις € το 2015

(ΑΝ από το 2012 ξεπεράσουμε την ύφεση και μπούμε σε ανάπτυξη)

ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ - ΕΞΑΓΩΓΕΣ
Από -25,2 δις € το 2009
Σε -4,1 δις € το 2015

(Γιατί θα ΑΥΞΗΣΟΥΜΕ τις εξαγωγές!)

ΕΣΟΔΑ/ΕΞΟΔΑ
Από -33,6 δις € το 2009
ΣΕ -38,1 δις € το 2015

(Αφού το 2010 τα φθάσαμε στα -21,5. Που πάνε τα λεφτά ρε γαμώτο! Που πάνε και οι θυσίες των υποζυγίων;)

ΤΟΚΟΙ
Από 12,3 δις € το 2009
Σε 28 δις € το 2015

(Παίρνουμε δανεικά για να ζήσουμε και μας πεθαίνουν οι τόκοι.)

Αυτά χωρίς να πάρουμε μέτρα όπως είπαμε.

Σαν καλοί νοικοκυραίοι πρέπει να πάρουμε μέτρα.

Τα πιό προφανή:

Να κόψουμε κανένα έξοδο.
Να μαζέψουμε κάνα φράγκο.
Να παράγουμε κάτι παραπάνω.

Ας ψιλοδιαφωνήσουμε και μεταξύ μας για το "μείγμα". Η άκρη θα βρεθεί.

Αρκεί να μην χοντροδιαφωνήσουμε και τα κάνουμε μπάχαλο.

Ε, μην βιάζεστε. Προς το παρόν με τους ίδιους χονδρομακάκες να "χοντροδιαφωνούν" παίζοντας μπλόφες στην πλάτη μας πορευόμαστε.

Και δεν είναι λίγοι οι χοντρομακάκες. Δυστυχώς.

Οπότε αδέλφια, περιμένετε πρώτα να πιάσουμε πάτο με τις χοντρομακακίες του κάθε χοντρομακάκα που κάνει τον πολιτικό και μετά θα δούμε.

Όπως λέει και ο Όλι:

"Οι Έλληνες θα χάσουν την ανεξαρτησία τους".

Για να ξηγιώμαστε:

Οι πιό χοντρομακάκες είναι αυτοί που νομίζουν ότι θα μας χαριστούν τα χρέη.

Υπάρχει και η ελπίδα να την πηδήξουμε, πηδώντας το παγκόσμιο σύστημα.

Και η πρόταση απλή:

Να κόψουμε κανένα έξοδο.
Να μαζέψουμε κάνα φράγκο.
Να παράγουμε κάτι παραπάνω.

Μπορούμε ή θα φέρουμε το κώλο γύρω για πολύ ακόμα;

ΥΓ

Κυκλοφορεί από το πρωί και είναι πραγματικό:

Πήγε ο Πάγκαλος να φάει ψάρια.

Το πετυχαίνει ένας κύριος και έντελώς ψύχραιμα του παίρνει την πιατέλα από το τραπέζι και την πάει στο δικό του.

"Αφού τα φάγαμε μαζί αντιπρόεδρε, ας φάω εγώ το δικό σου φαγητό!"

Κόκκαλο ο Πάγκαλος τα μάζεψε και έφυγε.

Πολύ καλύτερο απ' τα γιαούρτια. Και πιό αποτελεσματικό.

Μόνο που έτσι δεν παίρνουμε πίσω την Εθνική μας Ανεξαρτησία.

Ασχέτως αν περνάμε καλά, αστειευόμενοι μεταξύ μας.

Ανώνυμος είπε...

Έχει δίκιο ο φίλος (12:53).
Μέσα από τα ακλόνητα επιχειρήματά του αποφάσισα να μην ξαναπάω το μωρό μου στον παιδίατρο. Ξέρετε τι κλάμα ρίχνει μόλις κάνει το εμβόλιο;

Ανώνυμος είπε...

ΒΙΒΛΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ: Η ανάγνωση ως παρηγοριά (Ελευθεροτυπία, 2 Ιουλίου 2011).

Είναι κακό πράγμα το Copy - paste. Άσε που στο πανεπιστήμιο θα ...μηδένιζαν την εργασία σου!

Ανώνυμος είπε...

Φίλος μου, κολλητός, το περασμένο Σαββατόβραδο έδωσε στον καινούργιο του σκυλάκι, εκλεκτής ράτσας και ξενικής προέλευσης το πολύ ιστορικό, επίσης ξενικό, όνομα Μπρούνο….

Σήμερα έστειλα στο φίλο το παρακάτω μήνυμα:
«Μπρούνο,
Τον Μάιο του 1592 κατόπιν προδοσίας από τον προσποιούμενο μαθητή του, Τζοβάνι Μοτσενίγκο, συνελήφθη και παραδόθηκε στην Ιερά Εξέταση.
Επειδή οι φιλοσοφικές του αντιλήψεις επί του απείρου του σύμπαντος και περί υπάρξεως και άλλων κόσμων θεωρήθηκαν αιρετικές κακοδοξίες, μεταφέρθηκε το 1593 στη Ρώμη όπου έμεινε εγκάθειρκτος για επτά χρόνια.
Καθώς όμως δεν θέλησε να αποκηρύξει τις φιλοσοφικές του ιδέες, καταδικάστηκε σε θάνατο δια της πυράς από την Ιερά Εξέταση της Ρώμης τον οποίο και υπέστη στις 17 Φεβρουαρίου του 1600.»

YΓ.
Και επειδή ο πανάγαθος θεούλης δεν στέκεται ούτε στάθηκε ποτέ εμπόδιο σε εκείνους τους ανθρώπους «που με μέσα τη μόρφωση και την παιδεία προσεγγίζουν τον Θεό και το μεγαλείο της δημιουργίας Του ( το ταυ κεφαλαίο) χωρίς ο Θεός να στέκεται εμπόδιο σε αυτή την προσπάθεια..»,
ακούς εκεί , που ακούστηκε Θεός πράγμα να σταθεί εμπόδιο σε αυτούς που αναζητούν τον δρόμο για να τον βρουν ;
για του λόγου το αληθές , παραθέτω την συνέχεια από την περιπέτεια του Τζορντάνο Μπρούνο : Στις 21 Δεκεμβρίου του 1599 ο Μπρούνο οδηγήθηκε στο δικαστήριο εμπρός σε εννιά καρδινάλιους και έξι επισκόπους ενώ ένα μήνα μετά στις 20 Ιανουαρίου 1600, του δικαστηρίου προήδρευσε ο πάπας Κλήμης Η’. Παρά τους εξευτελισμούς, τα βασανιστήρια και τις ύβρεις δεν κατάφεραν να κάνουν τον Μπρούνο να λυγίσει. Δεν αρνήθηκε ούτε μία λέξη από όσα είχε πει και γράψει. Η απόφαση του δικαστηρίου ήταν απόλυτη και αδιαπραγμάτευτη: Να καεί ζωντανός στην πυρά με την κατηγορία του αμετανόητου αιρετικού.
Η απάντηση του Μπρούνο έχει χαραχτεί στην ιστορία: «Ίσως ο φόβος σας να με καταδικάσετε είναι μεγαλύτερος από τον δικό μου φόβο να το αποδεχθώ».

Συνεχίζεται....

Ανώνυμος είπε...

Συνέχεια από το προηγούμενο.

Φεβρουαρίου 1600
Κελί σκοτεινό. Σωριασμένος στο πάτωμα, καταβεβλημένος και ξεχασμένος από όλους τους φίλους του μετράει την λιγοστή ώρα που απομένει μέχρι την εκτέλεση. Ακούει βήματα. Βήματα άγρια, τα γνωρίζει καλά. Η πανοπλία των φρουρών βγάζει έναν ανατριχιαστικό ήχο που πια ταυτίζεται με την αίσθηση του πόνου. Η πόρτα της φυλακής ανοίγει βίαια. Τον σηκώνουν και με δυσκολία στέκεται στα πόδια του. Τον φιμώνουν. Με την λιγοστή δύναμη που του έχει απομείνει προσπαθεί να περπατήσει μόνος του, να σταθεί περήφανος μπροστά στο τέλος του. Ο τόπος εκτέλεσης είναι το Campo de Fiori, η πλατεία των λουλουδιών. Με την συνοδεία των φρουρών προχωράει σταθερά προς το θάνατο. Μια ομάδα μοναχών ψέλνουν και τον χλευάζουν μέχρι τέλους προτρέποντας τον να αρνηθεί όλα όσα πιστεύει. Την ίδια ώρα τα βιβλία του καίγονται έξω απ’ τον Άγιο Πέτρο.
Τον γδύνουν και τον δένουν στον πάσσαλο. Λίγο πριν παραδοθεί το κορμί του στις φλόγες ένας μοναχός τού προσφέρει τον εσταυρωμένο για να τον φιλήσει σαν μια στερνή ένδειξη μετάνοιας. Εκείνος αποστρέφει βίαια το πρόσωπό του απ’ τον σταυρό. Ο πάσσαλος φλέγεται. Ακολουθεί το παρανάλωμά του μπροστά στα μνησίκακα μάτια εκατοντάδων παρευρισκομένων, κληρικών, μοναχών και λαού. Ο Τζορντάνο Μπρούνο, το ελεύθερο πνεύμα που αναζήτησε την αλήθεια μέχρι τέλους, ξεψυχάει. Ο θάνατος έρχεται να πάρει τη θέση της οδύνης που τα τελευταία χρόνια είναι κυρίαρχη. Επιτέλους… Κοιμάται, γίνεται όνειρο. Σχεδόν τρεις αιώνες μετά, στο ίδιο σημείο όπου δολοφονήθηκε απ’ την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία ο Τζορντάνο Μπρούνο, οι Ιταλοί έστησαν ανδριάντα του. Ο Μπρούνο χαράχτηκε στην ιστορία ως το σύμβολο της ελεύθερης έκφρασης, ως ο μεγάλος εκείνος ανθρώπος που αναζήτησε την αλήθεια δίχως να φοβηθεί το κόστος. Το ανήσυχο πνεύμα του σαν φάρος φωτίζει την σύγχρονη επιστήμη και φιλοσοφία. Ας συνεχίσει να φωτίζει και τον 21ο αιώνα όπου η ελευθερία των ανθρώπων μοιάζει να κινδυνεύει και πάλι, και ξεπουλιέται ως φτηνό αντάλλαγμα τάχα για ασφάλεια, σωματική ή ψυχική, άλλοτε για να εξυπηρετήσει πολιτικές σκοπιμότητες κι άλλοτε μάταιες μεταφυσικές ελπίδες…
Σε προηγούμενο σχόλιο γράφηκε και για το χαΐδεμα του Γαλιλαίου…



ΥΓ 2... Είναι πολύ ψυχοθεραπευτικές αυτές οι ιστορίες.

Ανώνυμος είπε...

Δεν πρόκειται περί διατριβής ούτε περί πραγματείας και ως εκ τούτου δεν επιζητά τον έπαινο και την βράβευση της πρυτανείας....
Απλή καταγραφή από πολλούς και προ πολλού καταγεγραμμένων θαυμαστών επιστημονικών επιτευγμάτων...
που κλείνουν ερμητικά πίσω μας τις πύλες του μύθου και της μεταφυσικής του σκότους και της δεισιδαιμονίας…
Στη ταμπακέρα αναφέρονται και όχι στις ταπεινές και ελάχιστες γνωστικές ικανότητές μου..
Σε τέτοιες περιπτώσεις το copy-paste είναι σωτήριο…

Ανώνυμος είπε...

Χίλια τόσα χρόνια κρατάει, από τη εποχή του Σχίσματος. Φόβος, δυσπιστία και μίσος για τη Δύση. Με επικεφαλής την Εκκλησία που αιώνες συμβούλευε τους ραγιάδες να αγαπούν τον Σουλτάνο (πατέρα μας) και να εξορκίζουν κάθε δυτικό – σατανικό (Επιστήμη, Δημοκρατία, Διαφωτισμό, κ.λπ.).
Μόνιμα η φοβική Ελλάδα νιώθει περικυκλωμένη από εχθρούς που την εποφθαλμιούν και την επιβουλεύονται. Όπως έγραψε ένας γνωστός λαϊκός ιστοριογράφος, ο Κυριάκος Σιμόπουλος: «Ο Ελληνισμός αγωνίζεται επί δύο χιλιετίες σε έναν εχθρικό κόσμο υπό συνεχή απειλή ολοκληρωτικού αφανισμού… ολομόναχος».
Ακόμα κι όταν ελευθερώθηκε το ’21 χάρη στις Μεγάλες Δυνάμεις, δεν είπε ποτέ ευχαριστώ. (Ο Σημίτης, που είπε «ευχαριστώ» για τα Ίμια, στιγματίστηκε διά βίου).
Γιατί άλλες χώρες δεν νιώθουν αυτό το σύνδρομο; Η Ιταλία ελευθερώθηκε και ενοποιήθηκε μετά από μας. Πέρασε αιώνες κάτω από γερμανική, ισπανική, γαλλική κατοχή. Ωστόσο δεν μισεί τη Δύση – έγινε Δύση. Εμείς δεν γίναμε ποτέ κι ας είπε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής το «ανήκομεν».
Κάθε κακό που μας συμβαίνει το αποδίδουμε σε άλλους. Π.χ. την «ξενοκίνητη» χούντα. Που μόνο ξενοκίνητη δεν ήταν – ελληνικότατη. Άλλα σχεδίαζαν οι ξένες μυστικές υπηρεσίες και πιάστηκαν στον ύπνο. Όμως ο μύθος επιμένει.
Τώρα ξενοκίνητα είναι τα Μνημόνια και το Χρέος. Υποτίθεται πως οι ξένοι μάς ανάγκαζαν να ξοδεύουμε και να χρεωνόμαστε, για να μας υποδουλώσουν και να μας αγοράσουν για ένα κομμάτι ψωμί.
Το πώς μας ανάγκασαν να αγοράσουμε Τζιπούρες και σκάφη, να φτιάξουμε αυθαίρετα με πισίνες και να πουλάμε ανύπαρκτα γεωργικά με επιδοτήσεις, μόνο η Λέσχη Μπίλντερμπεργκ το ξέρει.
Οι περισσότεροι πιστεύουν πως είμαστε πάλι θύματα πλεκτάνης των ξένων. Αν ισχυριστείς ότι μας βοηθάνε, θα αντιμετωπίσεις τον γενικό καγχασμό.
Το αποκορύφωμα της παράνοιας φαίνεται σε πρόσφατη δημοσκόπηση της VPRC: το 59% των Ελλήνων θεωρεί ότι ο πρωθυπουργός μας εργάζεται για λογαριασμό ξένων συμφερόντων. Ο αφελώς έντιμος Γιώργος Παπανδρέου, σατανικός πράκτωρ, μας ξεπουλάει.
«Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνην». Αλλά η παραφροσύνη αυτή υπάρχει εδώ και αιώνες. Τώρα, με την κρίση, η μανία καταδιώξεως εντάθηκε. Φοβάμαι πως αυτή, και όχι το χρέος, θα καταστρέψει τελικά τη χώρα.

Ανώνυμος είπε...

Καλέ μου άνθρωπε, ο βυζαντινός λόγιος και πολιτικός Θεόδωρος Μετοχίτης, μιλά για την αγάπη, την απεραντοσύνη του Θεού και για όλο αυτό το μεγαλείο που υπάρχει δίπλα και μέσα μας. Κοίταξε τις ντομάτες από τη φωτογραφία του Μιλτιάδη. Σπόροι που έβγαλαν βλαστάρια, που δυνάμωσαν και έβγαλαν καρπό. Όλα αυτά –ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ- μάς υπενθυμίζει ότι ο κάθε άνθρωπος έχει μέσα του τον Θεό. Πες τον Ιησού, Αλλάχ, Βούδα ή όπως αλλιώς θέλεις. Θεός είναι ό, τι κάνει καλό στην ψυχή μας.
Τώρα, όταν μού αναφέρεις ως αντι-παράδειγμα την Ιερά εξέταση, τις Σταυροφορίες ή τις ακρότητες των Βυζαντινών για να καταφερθείς κατά του Χριστιανισμού, τότε μού δίνεις την εντύπωση ότι έχουν τελειώσει τα επιχειρήματα από τη φαρέτρα της λογικής σου και ανατρέχεις σε φθηνούς λαϊκισμούς.
Η διδασκαλία του Χριστού, ενδεχομένως, να έχει πολύ μικρή σχέση με αυτά που βλέπουμε να συμβαίνουν από κάποιους «εκπροσώπους» του. Δεν διαφωνώ μαζί σου. Ανοίγονται, όμως, άπειροι δρόμοι που αν τους ακολουθήσουμε με πυξίδα την «αγαθή» ψυχή και τον Νου, τότε μπορούμε να διακρίνουμε το μεγαλείο του.
Εν τέλει, είναι απαράδεκτο να υποτιμούμε ή να χλευάζουμε την πίστη κάποιου ανθρώπου. Όποια κι αν είναι αυτή.
Συνέχισε τον δρόμο σου και άφησε τους άλλους να ακολουθήσουν τον δικό τους. Πάντα, κάπου συναντιούνται αυτοί οι δρόμοι….

Ανώνυμος είπε...

Το προτελευταίο σχόλιο αποτελεί αναδημοσίευση χυεσινού άρθρου του Ν.Δήμου στο real politics με τίτλο
η φοβική χώρα.

Κάτσε εκεί, παρέα με τον βυζαντινό
λόγιο... Μετοχίτη. Κανένας δεν σε εμποδίζει να ακολουθήσεις τον δρόμο της σωτηρίας. Αρκέσου σαυτό και μη νοιάζεσαι για τους άλλους, άφησε τους να γκρεμοτσακιστούν στα τάρταρα.

Ανώνυμος είπε...

Σηφουνάκης. Ο μόνος βουλευτής που επί ταυτοτήτων, πήρε ξεκάθαρη θέση. Κάτι αριστεροί τουμπεκί ψιλοκομμένο. Τα θυμάστε ή να πω ονόματα; Ονοματίστηκε τραμπούκος. Γιατί; Πάλι διαφώνησε με τα ιερά και τα όσια. Αυτή την φορά με τον μεγάλο ηγέτη.

Ανώνυμος είπε...

Αφιερωμένο στις μέρες που περνάμε:

Χίλια μύρια κύματα μακριά τ' Αϊβαλί

Μέρες της αρμύρας κι ο ήλιος πάντα εκεί
με τα μακεδονίτικα πουλιά και τ' αρμενάκια
που λοξοδρόμησαν και χάσανε την Μπαρμπαριά

Πότε παραμονεύοντας τον πόρφυρα
το μαύρο ψάρι έρχεται φεύγει
μικραίνουν οι κύκλοι του

Χίλια μύρια κύματα μακριά τ' Αϊβαλί

Μεγάλωσαν τα γένια μας η ψυχή μας αλλιώτεψε
αγριεμένο το σκυλί γαβγίζει τη φωνή του

βοήθα καλέ μου μη φαγωθούμε μεταξύ μας

Χίλια μύρια κύματα μακριά τ' Αϊβαλί

Ώρες ώρες μερεύουμε με τη χορδή της λύρας
δεμένος πισθάγκωνα στο μεσιανό κατάρτι
ο Χιώτης ο τυφλός τραγουδιστής βραχνός προφήτης
μασώντας τη μαστίχα του παινεύει την Ελένη
κι άλλοτε τη Τζαβέλαινα τραβάει στο χορό

Χίλια μύρια κύματα μακριά τ' Αϊβαλί.

Συνθέτης: Γιάννης Μαρκόπουλος

Στιχουργός: Κ. Χ. Μύρης

Ερμηνευτής : Ο Αθάνατος Νίκος Ξυλούρης

ΥΓ
Στο You Tube θα βρείτε τον Ξυλούρη να το τραγουδά. Βάλσαμο.

Ανώνυμος είπε...

Όσο σκέφτομαι ότι, οι όσοι από τους επιχειρηματίες της πλατείας κάνουν ότι γουστάρουν, θα βρεθούν στην δυσάρεστη θέση να χάσουν την π(ε)λατεία, τους λυπάμαι. Νόμιζα πάντως ότι όσους κάνουν ότι γουστάρουν χωρίς να σέβονται τους κοινωνικούς κανόνες φυσικά και τους στηλιτεύουμε. Σε μια έξαρση του λόγου ίσως θα τους λέγαμε και "τραμπούκους" (χαιδευτικά, μην το πάρετε τοις μετρητοίς). Φαίνεται πως μάλλον έχω χάσει την αίσθηση των εννοιών. Ή οι ισορροπίες είναι δύσκολες;

Ανώνυμος είπε...

για την φανταστική βραδιά την Κυριακή στη πλατεία στο κέντρο υγείας δεν αναφέρθηκε κανείς.

Μόνο στις εξυπνάδες είναι μερικοί πρώτοι και τρέχουν να τα αποτυπώσουν σε άρθρα σε τοπικές εφημερίδες.

Πολλά μπράβο στο Σύλλογο Ανωγειατών για την φανταστική βραδιά . Τι καλύτερο να βλέπεις τόσα πολλά μικρά παιδάκια στο πατάρι με χαμόγελα.

Ανώνυμος είπε...

H ευρυμάθειά σου είναι ακαταμάχητη...
Είναι Φτηνός ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ ο σκοταδιστικός Μεσαίωνας που γύρισε την ανθρωπότητα δυο χιλιάδες χρόνια πίσω από τους αρχειοέλληνες;
Είναι φτηνός λαϊκισμός ότι τα χριστιανικά στίφη των πρώτων μετα Χριστό αιώνων δεν άφησαν τίποτε το ελληνικό όρθιο και όποιος τολμούσε να αυτοαποκληθεί ΕΛΛΗΝΑΣ τον έτρωγαν τα μαύρα σκοτάδια ,σαν ειδωλολάτρη ; Το κλείσιμο όλων των φιλοσοφικών σχολών- αληθινών πανεπιστημίων- εκείνης της εποχής και προπαντός της Ακαδημίας Αθηνών, η κατάργηση των Ολυμπιακών Αγώνων, το σφράγισμα όλων των ελληνικών θεάτρων δεν ήταν έργο λαμπρό και θεόπνευστο του ΕΛΛΗΝΑΡΑ Ιουστιανού;
Κάθε τι το ελληνικό δεν θεωρούνταν ειδωλολατρικό και δεν εξοβελίζονταν στα τάρταρα ;
Ο μεγάλος Ιουλιανός , ο τελευταίος προβυζαντινός έλληνας αυτοκράτορας που αγωνίστηκε με όλη του την ψυχή να αντισταθεί στην απολελληνοποίηση και να επαναφέρει τους ανθρώπινους δώδεκα θεούς, δεν ονομάστηκε ΠΑΡΑΒΑΤΗΣ ;
Και τι να πρωτογράψει κανείς για τα παθήματα του Πλύθωνα-Γεμιστού λίγα χρόνια πριν τουρκέψει η Πόλις, όταν επιχείρησε να ξαναζωντανέψει την αρχαιοελληνική φιλοσοφία μιμούμενος τους λόγιους του δυτικοευρωπαϊκού διαφωτισμού, είδε να κατακαίγονται ενώπιον του φανατισμένου πλήθους τα περίφημα βιβλία του και ο ίδιος να αυτοεξορίζεται στο Μιστρά προκειμένου να σώσει το σαρκίο του από το φανατισμένο ιερατείο με πρωτοστάτη τον πολύ καλό του φίλο και μετέπειτα πρώτο πατριάρχη των τούρκων Γεννάδιο, που προτιμούσε η Πόλις να Τουρκέψει παρά να φραγκέψει;
Λίγα χρόνια νωρίτερα δεν ήταν αυτός, ο Γενάδιος, σε εκείνη την περίφημη σύνοδο σ της Φεράρας που για ένα ολόκληρο χρόνο δίπλα στον αυτοκράτορα Κ.Παλαιολόγο κα ι άλλους χίλιους παρακαθήμενους βυζαντινούς έδινε τον απελπισμένο αγώνα για την ένωση των δυο εκκλησιών για να μη πέσει η ΠΌΛΗ στα χέρια των Τούρκων ;
Τι μεσολάβησε μετά και έγινε Πατριάρχης ,υποτακτικός του Σουλτάνου;
Κατάργησαν τον αυτοκράτορα , για να περιέλθει η μεν κοσμική εξουσία στο Σουλτάνο και η δε θρησκευτική στον Πατριάρχη ! Εδώ όμως σηκώνει μεγάλη κουβέντα.
Κατά πως βλέπεις, η ανάγνωση της πραγματικής ιατορίας και όχι της μυθοπλασίας έχει πολλούς τρόπους
πρόσβασης.

Ανώνυμος είπε...

Ο ΜΕΓΑΛΟΑΣΤΌΣ ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΥ ΤΑ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΝΕΙ ΘΑΥΜΑΣΙΑ...ΣΤΟ ΦΟΒΙΚΗ ΧΩΡΑ !
Ο,ΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ.
ΒΑΛΣΑΜΟ !

Ανώνυμος είπε...

Θα πείτε, όταν ο κόσμος καίγεται, ελάχιστα μας ενδιαφέρουν οι καβγάδες για την πρωτοκαθεδρία ενός μορφώματος σαν τη Σπίθα που θέλει να είναι «πολιτικό» αλλά η μόνη πολιτική πρότασή του είναι το όνομα του ιδρυτή του. Μας ενδιαφέρουν περισσότερο, αντιθέτως, οι απειλητικές αφίσες που κυκλοφόρησαν μέλη του στον Εβρο εναντίον όσων βουλευτών ψήφισαν «ναι» στο Μεσοπρόθεσμο.
Και ακόμη περισσότερο μας ενδιαφέρει η αιτιακή σχέση που συνδέει την απουσία πολιτικής πρότασης με τις απειλές. Χιλιοειπωμένα πράγματα. Μόνο που αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα: όσοι φιλοδοξούν να εκφράσουν την αμηχανία, την αγωνία μας, τη δυσπιστία που μας προκαλεί η ανεπάρκεια του πολιτικού κόσμου δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να επαναλαμβάνουν το γνωστό και χιλιοειπωμένο «αν γινόμουν για μια μέρα πρωθυπουργός Εγώ…». Αδυνατώντας να βρουν λέξεις για να αρθρώσουν πολιτικό λόγο δεν τους μένουν παρά οι κραυγές των προπηλακισμών, οι χειροδικίες και ό,τι άλλο.
Τώρα οι της Σπίθας προπηλακίζουν με βαριές εκφράσεις ο ένας τον άλλον. Οσοι πιστεύουν ότι διατηρούν την ιδεολογική καθαρότητα στο σπίτι του κ. Θεοδωράκη προπηλακίζουν όσους καταχράστηκαν τη φιλοξενία του, αυτούς που όλοι μαζί αποκαλούν «γκεμπελίσκους». Και όλοι μαζί προπηλακίζουν όσους και οι μεν και οι δε θεωρούν «ναιναίκους». Κι όλη αυτή η κακοφωνία καλείται «πολιτική». Μάλιστα, όχι όποια όποια πολιτική, αλλά εναλλακτική, αυτή που υποτίθεται θα ξεπεράσει τις αναπηρίες της κατεστημένης πολιτικής.
Κοινώς: το αδιέξοδο είναι βαθύ, πολύ βαθύ. Ή μάλλον, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους: το πρόβλημα της χώρας πριν γίνει πολιτικό υπήρξε πρόβλημα πολιτικής παιδείας, απλούστερα δε παιδείας.

Ανώνυμος είπε...

YΓ ..κοινώς μπάχαλο.

Από το σημερινό άρθρο του Θεοδωρακόπουλου στα σημερινά ΝΕΑ.

Ανώνυμος είπε...

Φιλόξενο το filoiko. Τι σε εμποδίζει να αναφερθείς εσύ, χωρίς εξυπνάδες, στην φανταστική βραδιά την Κυριακή στη πλατεία στο κέντρο υγείας;

filoiko είπε...

-Ελα κάτσε.Τσίπουρο η μπύρα;
-Οχι δεν κάθομαι.Γίγκε το φαί φεύγω;
Πριν λίγο 2 παρά το ακουσα.

Μετα τις 12 και μισή πάμε προς πλατεία.

Μόλις κάτσουμε :

-Εχουμε κανα νέο;
-Τα ίδια
απαντάει τις πιο πολλές φορές ο αλλος.

Ααπαραίτητη η σιωπή με όποιον και να κάθεσαι.
Δεν γίνεται,δεν μπορείς να μιλάς συνέχεια.
Οταν είμαστε τρεις είναι καλλίτερα.

Είναι όμως κάποιοι που δεν βάζουν γλώσσα μέσα,
-τι να κάνουμε δεν μας έφτιαξε ο θεός όλους ίδιους.

Οταν λοιπόν βλέπουμε να ρχονται από πέρα αυτοί που δεν βάζουν γλώσσα, η αγωνία μας-ωχ με ποιον θα κάτσει;

Ανακούφιση αν κάτσει δίπλα.

Πίνοντας ποτό πέφτουν οι σφυγμοί χαλαρώνεις.
Αρχίζουν τα πειράγματα και οι πλάκες που κάποιες φορές φέρνουν και τσακωμούς.

Αλλά μετά τις 1 και επειδή ο μεζές
δεν επαρκεί αρχίζουμε να ρωτάμε:
-τι σουχει η κυρά σήμερα;

-Εχω από χθες ντομάτες γεμιστές
και όλοι λένε τι πιθανόν θα φάνε για μεσημέρι.

Αυτά σήμερα από Φιλιππιάδα μετά από δύο τσίπουρα.

Ανώνυμος είπε...

Η καινούργια σιδεροκατασκευή της πλατείας έχει πάρει προσωρινή άδεια;

filoiko είπε...

Επειδή δεν δουλεύει τ απογεύματα η Τεχνική υπηρεσία του Δήμου Ζηρού
ξαναπάρτε μας αύριο εννια με μία
για να σας πουμε αν συνήλθε η Επιτροπή ποιότητας Ζωής για την σιδεροκατασκευή που ρωτάτε.

Καλές διακοπές.

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΛΑΕ,
ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ !

Αν δεν το διαβάσατε, ρίξτε του μια ματιά. Αξίζει τον κόπο.

"...Η μεταρρύθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που επιχειρείται είναι η μόνη απόπειρα μεταρρύθμισης η οποία δεν επικαλείται ούτε το Μνημόνιο, ούτε την τρόικα, ούτε κανέναν από τους δαίμονες που στοιχειώνουν το υπερήφανο εθνικό μας φρόνημα. Προκύπτει από τη γενική παραδοχή ότι το «ο Θεός να το κάνει σύστημα» των πανεπιστημίων μας είναι ξεχαρβαλωμένο.
Δεν γνωρίζω τις τεχνικές λεπτομέρειες της μεταρρύθμισης, και για να είμαι ειλικρινής, δεν με ενδιαφέρει και να τις μάθω. Δεν με ενδιαφέρει να ξέρω, για παράδειγμα, με ποιον τρόπο θα εκλέγεται ο πρύτανης ή ποια θα είναι η σχέση του με τα συμβούλια και τα διαβούλια που τον περιστοιχίζουν. Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι ότι όταν ακούω τους πρυτάνεις να ρητορεύουν δεν χρειάζεται να αναρωτιέμαι τι δεν πάει καλά σ' αυτόν τον τόπο. Κι αυτοί για τη θεσούλα τους αγανακτούν.
Διότι αναρωτιέμαι τι υπερασπίζονται. Ποια παιδεία παλεύουν να σώσουν και ποια επιστημονική έρευνα να διατηρήσουν; Διότι αυτοί πρώτοι οφείλουν να γνωρίζουν πως το έργο της ακαδημαϊκής κοινότητας είναι εκ των πραγμάτων ακυρωμένο. Αυτοί πρώτοι οφείλουν να γνωρίζουν ότι όταν το εκπαιδευτικό έργο είναι προσανατολισμένο στην παραγωγή πτυχίων τα οποία χρησιμοποιούνται ως διαβατήρια για μια θέση στο Δημόσιο κι όταν το Ελντοράντο του Δημοσίου έχει προ πολλού πτωχεύσει, αυτό το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να αναζητήσει αλλού την τύχη του. Αν είναι ικανό να το κάνει, εννοείται."
Τ.Θεοδωρακόπουλος.

ΥΓ. Κλαίει και οδύρεται η Αριστερά.
Διαλύεται η παιδεία...

Ανώνυμος είπε...

Μεταρρύθμιση στα ΑΕΙ τώρα

Το νομοσχέδιο για την ανώτατη παιδεία αποτελεί μια αξιόλογη και σοβαρή προσπάθεια εκσυγχρονισμού των ελληνικών πανεπιστημίων. Δυστυχώς, για άλλη μια φορά, εναντιώνονται σε οιαδήποτε μεταρρύθμιση πρυτάνεις που έχουν εκλεγεί μέσα από τη διαπλοκή κομμάτων - φοιτητικών παρατάξεων - συνδικαλιστών και μια συμμαχία συμφερόντων που θέλει να διατηρήσει το μίζερο στάτους κβο των ελληνικών ΑΕΙ γιατί την συμφέρει.

Η κυβέρνηση, όμως, πρέπει να επιμείνει στις βασικές κατευθύνσεις και η Ν.Δ. να το στηρίξει γιατί αποτελεί την τελευταία ευκαιρία να αλλάξει κάτι στην Παιδεία. Αν είτε ορισμένα κυβερνητικά στελέχη είτε η αξιωματική αντιπολίτευση την τορπιλίσουν, η ζημιά θα είναι μεγάλη. Ο ελληνικός λαός πληρώνει, επιτέλους, πολλά χρήματα για την εκπαίδευση των παιδιών του και απαιτεί ανταγωνιστικά, αξιοκρατικά και εξωστρεφή πανεπιστήμια. Αυτή η μεταρρύθμιση πρέπει, λοιπόν, να γίνει, τώρα και με τη συναίνεση των υπεύθυνων κομμάτων.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ,Κύριο άθρο , σήμερα.

Ανώνυμος είπε...

Ιουλιανο πραξηκόπημα Διαμαντοπούλου !

εφημερίδα αυγή !

Ανώνυμος είπε...

Στις δεδομένες συνθήκες, ένα είναι το σύνθημα που αρμόζει: "ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ"
Το σύνθημα απευθύνεται ΠΡΟΣ ΤΟ καθηγητικό κατεστημένο των ΑΕΙ.Όχι ΑΠΟ.

Στοίχημα ότι θα επικρατήσει το άλλο σύνθημα; "ΤΟ ΜΟΝΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΙΓΕΤΑΙ".

ΑΠΟ τους πανεπιστημιακούς κύκλους. Όχι ΑΠΟ την κοινωνία.

Προσέξτε το συνεχές μοτίβο όλων των κυβερνητικών στελεχών προς τον πρύτανη Μυλόπουλο.

"Η συζήτηση να γίνεται σε κάποιο επίπεδο κε Μυλόπουλε."

Η κατάντια του πανεπιστημιακού δάσκαλου.

Ανώνυμος είπε...

Ζήτησαν τρίμηνη παράταση της συζήτησης οι "Δάσκαλοι". Σου λένε, θα γυρίσουν οι φοιτητές (ζώα) και θα τους βγάλουμε στο δρόμο.
Η κατάντια σε όλο της το μεγαλείο. Επί Καραμανλή, όταν επιχείρησε να μεταρρυθμίσει το εκπαιδευτικό σύστημα, οι καθηγητές έβγαιναν στο δρόμο αγκαζέ με τους φοιτητές. Σαν να έβλεπα τον Πρόεδρο του ΣΕΒ να είναι αγκαζέ με τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ.
Τότε, βέβαια, κυβέρνηση ήταν το κόμμα της επάρατης Δεξιάς και έπρεπε να καεί το Σύνταγμα , προκειμένου να μην περάσει το νομοσχέδιο που, μεταξύ άλλων, προέβλεπε και την αξιολόγηση των καθηγητάδων (λαϊκός πληθυντικός-Α. Λασκαράτος). Τώρα, επικρατεί προοδευτική …μούγκα. Τώρα, είναι καλά τα μέτρα. Γι’ αυτό, λοιπόν, ας παραδώσουμε την εξουσία στους Κουτόφραγκους (Π. Γιαννόπουλος) μπας και γίνουμε άνθρωποι.

Ανώνυμος είπε...

Όλως τυχαίως, η επάρατος μέσω του αρμόδιου "σκιώδους" υπουργού ζητά και αυτή το ίδιο πράγμα. Αναβολή μέχρι το Σεπτέμβρη.

Έρμη παιδεία. Σε τι χέρια έπεσες.

Ανώνυμος είπε...

Αποσπάσματα από ένα σχόλιο:

"Ο δήμος χρωστάει 75 εκ. €! Ο δήμαρχος κάνει πλάκα με το χρέος γιατί κάποιοι του επέτρεψαν να χειρίζεται τα λεφτά του δήμου με ανευθυνότητα. Με τα λεφτά αυτά ο δήμαρχος στήριξε μια μικρή τοπική κοινωνία. Ο δήμαρχος φώναζε ότι δίνει δουλειά και ενισχύει την τοπική οικονομία. Χρήματα όμως για ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ την τοπική οικονομία ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ.
Ο δήμος τα δανείστηκε από τις τράπεζες. Και τώρα τα χρωστάνε οι πολίτες. Δεν έκανε τίποτε φοβερό και πρωτάκουστο ο δήμαρχος. Απλώς υπήρξε αποτελεσματικός και γρήγορος. Μέσα σε οκτώ χρόνια έκανε σε μια μικρή επαρχιακή πόλη αυτό που έκαναν οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες. ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ την τοπική οικονομία εν μέσω γενικών ΕΠΕΥΦΗΜΙΩΝ."

Ποιός είναι ο δήμαρχος;

Δεν έχει και πολύ σημασία. Διαβάστε την εύσχημη καταγγελία στην ΦΩΝΗ. Και θα δείτε ότι η ίδια λογική ζεί και βασιλεύει παντού. Αλλά τα πράγματα αλλάζουν όταν έχεις ισχυρή αντιπολίτευση που δεν αφήνει να πέσει τίποτε κάτω. Και προασπίζεται το νέο πολιτικό ήθος.

Με κάτι τέτοια παίρνει θάρρος ο Πάγκαλος και πάει την κουβέντα παραπέρα με το "μαζί τα φάγαμε".Αν είχε περιορίσει το κύκλο του τραπεζιού στο πολιτικό προσωπικό κάθε είδους και τους συνδαιτημόνες του,χωρίς να εξαιρέσει τον ευατό μου, και με την υπόμνηση ότι δεν είναι όλοι ίδιοι ίσως να είχε ακουστεί καλύτερα.

Το πρόβλημα είναι ότι η υπόμνηση χρειάζεται. Όχι για λόγους ευγένειας. Αλλά γιατί είναι λίγοι αυτοί που δεν είναι ίδιοι! Ο θλιβερός κανόνας είναι που μας πάει στο βάραθρο.

Ανώνυμος είπε...

220.000 θέσεις εργασίας λόγω τουρισμού στην Ισπανία. Μας δούλεψαν κανονικά οι Ισπανοί. Πρώτα μας είπαν να ξυπνήσουμε και μετά στρωθήκαν στην δουλειά. Για να λέμε και του στραβού το δίκιο, να ξυπνήσουμε μας ζήτησαν, όχι να πέσουμε στον λήθαργο του "κλείνω τα λιμάνια". Ξέρω - ξέρω πρόκειται για προσωρινές και όχι για μόνιμες θέσεις εργασίας κ.λπ, κ.λπ. Πράγμα που θα συμβεί μόλις ανατραπεί το σύστημα, πέσει ο καπιταλισμός και αλλάξουν χέρια τα μέσα παραγωγής κ.λπ, κ.λπ. Αλλά, ούτε καν αυτές;

Ανώνυμος είπε...

Κουϊζ για ποιόν δούλευαν χτες το απόγευμα τα μηχανήματα οδοποιϊας
γνωστού εργολάβου .
Τι δρόμο έστρωναν ιδιοτικό η δημόσιο?
Και έπειτα απο ποιό απειλητικό δημοσίευμα εφημερίδας ?

Ανώνυμος είπε...

Αυτοαναιρείσαι , εκτός και εάν δεν μπορώ, εγώ ο ταπεινός δούλος του κυρίου, να συλλάβω τα μηνύματα σου.
Της Γιαννάκου η μεταρρύθμιση ήταν εθνοσωτήριος ενώ τούτη εδώ , η ιουλιανή , της Διαμαντοπούλου είναι εθνοπροδοτική επειδή παρέχει το δικαίωμα στους κουτόφραγκους να την αλώσουν;
Η ίδια ομάδα των καθηγητών, που αντιδρούσε τότε με ένα σώμα και μία ψυχή με τους φοιτητές της προόδου και της συνεχούς αμφισβήτησης, της μούχλας και της αποτελμάτωσης δεν ήταν και τότε και τώρα κόντρα σε κάθε μεταβολή; Δεν είναι οι ίδιοι, που τώρα ζητούν τρίμηνη αναβολή με καμουφλαρισμένη, όπως διαπιστώνεις και εσύ, υστεροβουλία, ώστε να καταφθάσουν τα φοιτητικά στίφη με τις απεργίες και τις καταλήψεις για να ακυρώσουν την εθνοπροδοτική προσπάθεια αλλοίωσης της ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ;
Και να , ΤΩΡΑ η Επάρατος δεν θέλει καμία αλλαγή στο σύστημα διοίκησης των Πανεπιστημίων συμφωνώντας έτσι με τους βολεμένους της ΠΡΟΣΠΕΡΤ !
Τα κόμματα εξουσίας, αυτή η συμφορά του τόπου, θα εκτρέφουν αυτόν τον αχαλίνωτο λαϊκισμό ακόμα και τώρα, μετά την χρεοκοπία της χώρας ;

Για ποια παιδεία κόπτονται ; ποιο σύστημα υπερασπίζονται;
Για τις θεσούλες τις δικές τους, των παιδιών τους , των γαμπρών τους και λοιπών κολλητών και κολαούζων ο ξεσηκωμός και η αγανάκτηση.
Προς τι λοιπόν ο θρήνος και ο οδυρμός ; Σάμπως θα πάψουν να παράγουν και να χορηγούν πτυχία που στην ουσία δεν είναι παρά διαβατήρια για μια θεσούλα στο χρεοκοπημένο δημόσιο;

Ανώνυμος είπε...

Από την ανάλυση του Λακασά στην σημερινή καθημερινη,αναδημοσιεύω τον επίλογο.
Αξίζει τον κόπο...

"Η ουσία είναι ότι στη σημερινή εποχή, η όποια ουσιαστική μεταρρύθμιση στα ΑΕΙ είναι πολύ πιο δύσκολη απ’ ό, τι σε άλλες εποχές. Για παράδειγμα, η αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο των ΑΕΙ το 1982 δεν βρήκε μεγάλες αντιστάσεις, αφού υπηρετούσε το αίτημα για άνοιγμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλα τα κοινωνικά στρώματα -και όχι πρωτίστως στην ελίτ- τόσο σε επίπεδο διδασκόντων όσο και σε επίπεδο φοιτητών. Σήμερα, όμως, παρότι είναι γενικευμένο το αίτημα να βγει το πανεπιστήμιο από το μεταπολιτευτικό του τέλμα, οι αντιδράσεις είναι μεγαλύτερες.

Αυτό συμβαίνει διότι οι βολεμένοι εντός των πανεπιστημίων είναι περισσότεροι σε σύγκριση με την άρχουσα τάξη των ΑΕΙ στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Σήμερα, τα κόμματα έχουν βρει έναν εύκολο τρόπο να στρατολογούν νέους ψηφοφόρους, οι πρυτάνεις έχουν βρει έναν τρόπο να νέμονται την εξουσία και να προωθούν τις προσωπικές τους φιλοδοξίες και οι πανεπιστημιακοί ζουν σε ένα προστατευμένο καθεστώς, αρνούμενοι, επί της ουσίας, την όποια λογοδοσία (εξαιρέσεις υπάρχουν, όμως, έχει αποδειχθεί ότι η επίκλησή τους δεν οδηγεί πουθενά αλλού παρά μόνο στο να τις εκμεταλλεύονται όλοι για να βγάζουν την ουρά τους απ’ έξω).

Και εντέλει τι; Η κοινωνία, και κυρίως οι απλοί, ακομμάτιστοι φοιτητές έχουν βαρεθεί όσους επικαλούνται το καλό του δημόσιου πανεπιστημίου για να προστατεύουν τα δικά τους, μικρά ή μεγάλα, συμφέροντα. Η αλλαγή, όποια μορφή κι αν έχει στο δημόσιο πανεπιστήμιο, θα βασιστεί στο αίτημα της μέσης ελληνικής οικογένειας, τα χρήματα που δίνει για την εισαγωγή στο ΑΕΙ και κατόπιν για τις σπουδές, να πιάνουν τόπο."

ΥΓ... Αξιόλογη, πολύ διεισδυτική και αρκετά πικρόχολη για το ελληνικό πολιτικό
προσωπικό και η λοιπή αρθρογραφία της εν λόγω συντηρητικής εφημερίδας...

Ανώνυμος είπε...

Πικρή η μαύρη αλήθεια,
η γενιά του Πολυτεχνείου και οι επίγονοί της έχουν αλώσει και Πολυτεχνεία και Πανεπιστήμια...

Ανώνυμος είπε...

Η λύση στο εκπαιδευτικό πρόβλημα είναι μία.
Αντί να πληρώνουν οι γονείς τον κάθε επίορκο καθηγητή για να κάνει ιδιαίτερο στα παιδιά τους, και εν συνεχεία τον κάθε κουτοπόνηρο επαρχιώτη που θα χρεώσει την υπόγεια γκαρσονιέρα 300 ευρώ, ας πάρουν επάρκεια σε μια ξένη γλώσσα και ας σπουδάσουν κατευθείαν σε κάποιο σοβαρό πανεπιστήμιο του εξωτερικού.

Τα πλεονεκτήματα:
Το παιδί δεν θα έχει ψυχολογικά προβλήματα από την πίεση που ασκούν οι γονείς, προκειμένου να περάσει κάπου.
Θα φοιτήσει στο γνωστικό πεδίο που επιθυμεί και όχι εκεί που θα τον οδηγήσει η βαθμολογία του.
Σε πολλές χώρες δεν πληρώνεις δίδακτρα στα ΑΕΙ
Υπάρχουν οργανωμένες φοιτητικές εστίες και δεν πληρώνεις ενοίκια (ή σε περίπτωση που η εστία ανήκει στην εκκλησία της Ελλάδας-όπως στο Παρίσι- πληρώνεις ένα ποσό αντίστοιχο με το να νοικιάσεις μια γκαρσονιέρα στα Γιάννενα).
Θα ζήσει σε μια πολιτισμένη χώρα με ανθρώπους που σέβονται τους Νόμους.
Το πτυχίο που θα πάρει το παιδί θα έχει βαρύτητα γιατί θα προέρχεται από παγκοσμίως αναγνωρισμένα πανεπιστήμια .
Αν επιθυμεί το παιδί να κάνει μεταπτυχιακό είναι αυτονόητο ότι θα κάνει, χωρίς να βάλει «μέσον» ή να «λαδώσει καθηγητές γι’ αυτό.
Τέλος, με το πτυχίο του, εκεί, ΣΤΗ ΞΕΝΗ ΧΩΡΑ, θα βρει αξιοπρεπή δουλειά με αξιόλογο μισθό.

Στην Ελλάδα:
Θα έχεις δώσει στους άθλιους ιδιαιτερατζήδες πάνω από 30000 ευρώ μέχρι να περάσει στο πανεπιστήμιο.
Θα έχεις δώσει, μόνο για ενοίκια, πάνω από 20000.
Θα έχεις ένα πτυχίο του κ..ου.
Και, τέλος, αν βρει δουλειά στο αντικείμενό του, ας αλλάξειπλευρό γιατί, μάλλον, θα το είδε στον ύπνο του.

Ανώνυμος είπε...

Αποσπάσματα από εφημερίδες...

"Πέντε υπάλληλοι όλοι και όλοι χειρίζονται τις αιτήσεις των Ελλήνων που θέλουν να γίνουν δωρητές σώματος."

"Πέντε ακριβώς είναι και οι υπάλληλοι που αναζητούν την τύχη 3000 κληροδοτημάτων τα οποία παραμένουν στα αζήτητα. Με το υπάρχον προσωπικό το κράτος θα βρεί άκρη σε περίπου 300 χρόνια (αυτό λέει η αρμόδια επιτροπή στη Βουλή)."

"Χθές Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι που αρνούνται την μετάταξή τους από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων ΚΑΤΕΛΑΒΑΝ το γραφείο του υπουργού γιατί ΔΙΑΦΩΝΗΣΑΝ με την ΩΡΑ ΤΟΥ ΡΑΝΤΕΒΟΥ."

"Σύμφωνα με τον επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης η διαφθορά στο χειρισμό των δημοσίων κονδυλίων από τους κρατικούς λειτουργούς κάνει θραύση."

"Θραύση κάνουν οι δωροδοκίες στα νοσοκομεία και στις πολεοδομίες. Το 40% των κτισμάτων στην Ελλάδα είναι αυθαίρετα. Πιστεύουμε ειλικρινά ότι μια κοινωνία που έχει χτίσει την μισή χώρα παράνομα θα εξέλεγε για πρωθυπουργό τον Βίλι Μπράντ;"

"Ο Χάρης Καστανίδης προτείνει δημοψήφισμα για την μείωση του αριθμού των βουλευτών. Και την ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥΣ τους να προτείνει στους Έλληνες θα την υπερψηφίσουν και μάλιστα ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΩΣ."

Καληνύχτα σας...

Ανώνυμος είπε...

αδεια υπαρχει,για τα πετροχτιστα;;;